Delårsrapport Teracom Group

Teracom Group redovisar idag sin kvartalsrapport för perioden 1 januari – 30 september 2011.

JANUARI – SEPTEMBER 2011 I SAMMANDRAG

• Intäkter 2 985 (2 812) MSEK
  • Resultat efter skatt 152 (51) MSEK

Fortsatt god tillväxt- och resultatutveckling

Intäkter och rörelseresultat har fortsatt att öka genom bra intjäning och god kostnadskontroll i hela koncernen. Rörelseresultatet har ökat med 30 procent under kvartalet och med 66 procent ackumulerat jämfört med föregående år. Inte minst danska Boxer växer genom offensiva investeringar på en mycket konkurrensutsatt marknad. I Danmark fanns vid kvartalets slut 90 000 abonnenter och antalet växer snabbt.

– Betal-tv i vårt danska marknät är en mycket spännande affär där vi ser att vi snabbt ökar försäljningen. Boxer har på kort tid etablerat ett starkt varumärke och erbjuder mycket konkurrenskraftiga programpaket, säger Crister Fritzson, vd och koncernchef för Teracom Group.

I Sverige har utbyggnaden av hdtv fortsatt och nätet närmar sig en täckning motsvarande 90 procent av de svenska hushållen. Boxer lanserade i september en aggressiv kampanj med Boxer Mix för 129 kronor per månad vilket fått en märkbar effekt på nyförsäljningen.

– Vi arbetar hårt på att introducera nya tjänster som kan öka värdet på våra erbjudanden, men vi undersöker också vilka prispunkter som är intressanta att arbeta med, säger Crister Fritzson.

Rapporten finns i sin helhet på http://www.teracom.se/Teracom_Group/Finansiellinformation/

Crister Fritzson, vd och koncernchef Teracom Group AB, 08-555 421 08

Johan Bobert, kommunikationsdirektör Teracom Group AB, 070-483 49 72

Teracom Group består av Teracom Sweden, Teracom Denmark, Boxer Sweden, Boxer Denmark och PlusTV. Via nätbolagen Teracom erbjuds tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i den rikstäckande infrastrukturen i Sverige och Danmark. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. År 2010 omsatte Teracom Group nästan fyra miljarder kronor och hade cirka 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se/Teracom-koncernen.