Marcus Hartmann ny presschef på Teracom Boxer Group

Marcus Hartmann har en bakgrund från kulturdepartementet, där han varit pressekreterare, politiskt sakkunnig och senast stabschef hos före detta kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth. Han har bland annat arbetat mycket med mediepolitiska frågor. I sin roll kommer Marcus vara ansvarig för Teracom Boxer Groups, Teracom ABs samt Boxer ABs externa kommunikation.

-        Jag är så klart mycket glad att ha fått jobbet som presschef. Jag tror att min bakgrund på kulturdepartementet med en blandning av strategisk kommunikation och sakfrågor passar utmärkt för den här rollen, och de utmaningar som Teracom Boxer Group står inför, säger Marcus Hartmann i en kommentar.

-        Jag är väldigt glad att Marcus börjar hos oss. Vi befinner oss i en komplex och spännande tid med en mycket föränderlig marknad där vi ständigt måste utveckla nya affärer och samtidigt ta hänsyn till politiska beslut. Marcus med sin erfarenhet och bakgrund kommer att bidra till att hela koncernen navigerar rätt, säger Åsa Ragnar, Vice President HR, Corporate Communication och Public Affairs på Teracom Boxer Group AB.

Marcus Hartmann började på Teracom Boxer Group den 1 juni.

Marcus Hartmann, presschef Teracom Boxer Group 0703 10 17 63, marcus.hartmann@teracomboxer.com