Niklas Engström chef för produktutveckling inom Teracom Group

Niklas Engström blir chef för Teracom Groups nya enhet för produktutveckling. Enheten tar ett samlat grepp på produktutvecklingen inom koncernens bolag Boxer, Teracom och PlusTV på samtliga marknader. Niklas, som kommer ingå i koncernledningen, har en omfattande erfarenhet från media och telekom i allmänhet och abonnemangstjänster i synnerhet.

– Vi integrerar våra nät- och betal-tv-affärer till en samlad tv-affär där den allt hårdare konkurrensen gör att vi snabbare behöver komma ut på marknaden med våra produkter. Vi behöver också en samlande enhet för att utveckla andra affärer, som exempelvis nya digitala radiotjänster, säger Crister Fritzson, koncernchef Teracom Group.

Niklas Engström kommer senast från egen konsultverksamhet med både tv- och telekomföretag som kunder, var tidigare chef för New Business & Product Management på Bredbandsbolaget, chef för Media & Entertainment på konsultföretaget Xlent Strategy och konsult på Andersen Consulting. Niklas har en examen i Industrial Economics & Management från Kungliga Tekniska Högskolan.

Crister Fritzson, vd och koncernchef Teracom Group AB, 08-555 421 08

Johan Bobert, kommunikationsdirektör Teracom Group AB, 070-483 49 72

Teracom Group består av Teracom Sweden, Teracom Denmark, Boxer Sweden, Boxer Denmark och PlusTV. Via nätbolagen Teracom erbjuds tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i den rikstäckande infrastrukturen i Sverige och Danmark. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. År 2010 omsatte Teracom Group nästan fyra miljarder kronor och hade cirka 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se/Teracom-koncernen.