Ny vice vd inom Teracom Group

Gunilla Berg anställs från och med idag som vice vd och CFO (ekonomi- och finansdirektör) inom Teracom Group.

Rollen som vice vd är ny och innebär att Gunilla - tillsammans med koncernchef Crister Fritzson - får ett mer övergripande ansvar för koncernens verksamheter. I Gunillas fall handlar det framför allt om att fokusera på och stödja de interna verksamheterna. Hon kommer även att bli ansvarig för koncernfunktionerna juridik, inköp och internrevision.

– Jag är mycket glad över att ha fått förtroendet som CFO och axla rollen som vice vd. Teracom Group är en spännande koncern, mitt inne i en expansiv fas där vi vuxit från två till fem bolag inom loppet av drygt ett år. Nu måste vi fokusera på att säkerställa lönsamhet på lång sikt, bland annat genom effektiv integrering och samverkan inom koncernen, säger Gunilla Berg.

Gunilla Berg är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och har lång erfarenhet från ledande befattningar. Hon kommer närmast från SAS-koncernen där hon var CFO och vice vd under sju år. Tidigare har hon bland annat varit CFO och vice vd för KF-koncernen samt även innehaft ledande befattningar inom AGA-koncernen.

– Det är glädjande att vi lyckats rekrytera Gunilla Berg. Hon är, med sin breda internationella erfarenhet, ett viktigt tillskott med tanke på att vi är en växande koncern med bolag i flera länder. I och med den här förändringen kan jag nu ägna mer av min tid åt långsiktiga strategifrågor samt fokusera på marknad och affärer, säger koncernchef Crister Fritzson.

För mer information kontakta:

Lennart Ivarsson, kommunikationsdirektör Teracom Group, 0708 – 91 20 21

Crister Fritzson, koncernchef Teracom Group, 08 – 55 54 21 08

Teracom Group består av Teracom, BSD, Boxer och PlusTV. Via nätbolagen Teracom och BSD erbjuds tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i den rikstäckande infrastrukturen i Sverige och Danmark. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. År 2009 omsatte Teracom Group cirka 3,4 miljarder kronor och hade drygt 600 anställda. Mer information finns på www.teracom.se/Teracom-koncernen