Patrick Danckwardt till Boxer

Patrick Danckwardt har anställts som ny Content manager på Boxer.

Patrick kommer att fokusera på nordiska förhandlingar och arbeta med samtliga marknader där Teracom Group har betal-TV-affärer, d v s Sverige, Danmark och Finland. Patrick har stor erfarenhet från såväl TV-kanaler som distribution och förhandlingar med programbolag.

– Vi har fler än en miljon betal-TV-kunder och vi strävar efter att samarbetet med programbolagen ska omfatta hela vår nordiska marknad, eftersom vi tror att det gör oss till en bättre partner. Patrick blir en viktig förstärkning i det arbetet, säger Pia Evinger, Content Director på Boxer.

Patrick kommer närmast från Zenterio, där han arbetade som Head of Product Management.

Pia Evinger, Content Director Boxer TV-Access AB, 0733-35 70 21

Teracom Group består av Teracom Sweden, Teracom Denmark, Boxer Sweden, Boxer Denmark och PlusTV. Via nätbolagen Teracom erbjuds tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i den rikstäckande infrastrukturen i Sverige och Danmark. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. År 2011 omsatte Teracom Group över fyra miljarder kronor och hade cirka 700 anställda. Mer information finns på www.teracomgroup.se