Ny webbplats kring digitalradio

Idag lanseras den nya webbsidan www.digitalradio.nu. Syftet med sidan är att på ett enkelt och överskådligt sätt informera branschen om digitalradio.

På webbsidan kommer radiobranschen att få information och nyheter om den digitala radion. Allt ifrån mottagare och affärscase från andra länder, till fakta om tekniken och tillståndsprocessen kommer att presenteras.

– Vi är i början av en digitaliseringsprocess där de kommersiella programbolagen nu kan söka tillstånd att få sända digitalt. Förhoppningen är att sidan ska kunna fungera som en ingång för aktörer i Sverige som letar information på internet om digitalradio, och att den kanske så småningom kan utmynna i skapandet av ett branschgemensamt forum för digitalradio. Erfarenheter från andra länder visar att ett sådant forum är nödvändigt, säger Per Borgå Gunnarsson, produktchef Radio, Teracom Group.

Webbplatsen startas upp av Teracom men hela branschen är välkomna att bidra till sidans utveckling och innehåll. I inledningsfasen riktar sig webbsidan till radiobranschen, för att på sikt få ett mer konsumentnära innehåll.

Läs mer här:

www.digitalradio.nu

För mer information:

Om digitalradio - Per Gunnarsson Borgå, per.g.borga@teracomgroup.se, 08 -55 54 17 22

Vill du bidra till siten - Christina Bylin, christina.bylin@teracom.se

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom, Boxer och PlusTV. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. Koncernen omsätter ca 4 miljarder kronor och har omkring 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.