• Teracom/

Pressinbjudan 2010-11-12 Välkommen till en eftermiddag om: Tv:s roll i framtidens underhållning

Den 18:e november är det premiär för TV-puls, Teracoms nya visionära temadag om tv-mediets utveckling och potential. Huvudtalare är Brian David Johnson, Consumer Experience Architect på Intel och författare till den populära boken ”Screen Future”.

Hur påverkas tv-mediet av den snabba innovationen på medieområdet? Hur kan den nya tekniken användas för att förbättra tittarupplevelsen? Dessa och många andra frågor kommer att diskuteras på historiens första TV-puls.

Brian David Johnson från Intel har forskat kring människors underhållningsvanor i 10 år och sammanfattat sina insikter i den internationellt framgångsrika boken Screen Future. På TV-puls kommer han tala om sitt favoritämne: tv:s roll i morgondagens underhållning.

Utöver det innehåller programmet en rad andra intressanta talare som kommer bidra med såväl svenska som internationella perspektiv på tv-utvecklingen. Dagen avslutas med en paneldebatt med bland andra SVT:s, TV4:s samt Kanal 5 och Kanal 9:s distributionschefer.

Moderator Jenny Östergren leder oss igenom program och paneldebatt.

Var: Östasiatiska museet, Stockholm

När: Torsdag 18 november

Tid: 13:00 – 18:00

Varmt välkommen!

Hela programmet och presentation av talarna finns på: www.teracomtvpuls.ewebs.se

För O.S.A och mer information:
Lotta Darlin, pressansvarig Teracom, 0708 -91 21 07, lotta.darlin@teracom.se

Teracom är Sveriges första medieoperatör. Vi erbjuder tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom, Boxer och PlusTV. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. Koncernen omsätter ca 3,4 miljarder kronor och har omkring 600 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.