SVT byter ut sitt regionala innehåll i Ånge

Den 17 september kommer det regionala innehållet från SVT att bytas ut i Ånge.

Idag sänds både SVT Västernorrland och SVT Gävleborg från sändarstationen i Ånge. Efter önskemål från tv-tittarna kommer SVT1 Gävleborg/SVT2 Gävleborg att bytas ut till SVT1 Jämtland/SVT2 Jämtland.

Förutom den stora masten Ånge Snöberg sker samma förändring på ett antal mindre sändarstationer i närområdet:

• Erikslund/Bergåsen
  • Fränsta
  • Ljungaverk
  • Munkbysjön/Munkbyn
  • Nordanede
  • Överturingen
  • Stöde Intaget
  • Torpshammar

Beroende på tv-mottagare/utrustning kan en kanalsökning/ominstallation behöva göras för att tittarna inte ska tappa bilden för SVTs kanaler. Det görs enkel med fjärrkontrollen.

Arbetet kommer genomföras den 17 september och kan innebära kortare sändningsuppehåll efter klockan 10.00. Arbetet beräknas vara klart senast klockan 16.00.

För mer information:

Lotta Darlin, informationschef Teracom, 0708 -91 21 07, lotta.darlin@teracom.se

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen, Teracom Group,  består av Teracom och Boxer. Via Boxer erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige och Danmark. Koncernen omsätter ca 4,4 miljarder kronor och har omkring 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.