• Terranet AB/

TerraNet ökar säkerställandegraden till 80 procent i den planerade emissionen genom toppgarantier

Styrelsen i TerraNet Holding AB (”TerraNet” eller ”Bolaget”) har idag den 5 maj 2020 ingått avtal om en s.k. toppgaranti i den planerade företrädesemissionen med externa investerare. Toppgarantin uppgår till 2 MSEK, vilket ökar säkerställandegraden från 75 procent till 80 procent i företrädesemissionen.

Som pressmeddelandes 24 februari 2020 har styrelsen i Bolaget beslutat att genomföra en företrädesemission, givet godkännande vid bolagsstämman som planeras den 15 maj 2020. Företrädesemissionen om cirka 40,4 MSEK omfattas till cirka 11 procent av teckningsförbindelser och till cirka 64 procent av emissionsgarantier, och är därmed säkerställd till 75 procent.

I och med de ytterligare garantiavtal som ingåtts idag ökar andelen emissionsgarantier till 69 procent, och säkerställandegraden ökar från 75 procent till 80 procent.

För de externa investerarna som har ingått avtal genom toppgarantin utgår samma garantiprovision som för övriga garanter, det vill säga, femton (15) procent av det garanterade beloppet i kontant ersättning alternativt tjugo (20) procent av det garanterade beloppet i nyemitterade aktier.

För mer information kontakta:
Pär-Olof Johannesson, VD
parolof.johannesson@terranet.se

OM TERRANET
TerraNet utvecklar radio- och bildanalysbaserad mjukvara för avancerat förarstöd (ADAS) och autonoma fordon (AV). TerraNet har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i USA och Tyskland. TerraNet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB (publ) är FNCA Sweden AB, 08-528 00 399, info@fnca.se.