• TERRAPLAY/

Report this content

Sony Computer Entertainment Europa väljer Terraplay Systems nätverksteknik för PlayStation®2 titel - This is Football Terraplay Systems AB meddelar idag att Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) har valt svenska Terraplay Systems AB att leverera och implementera sin on-line nätverksteknik till Playstation2-titeln This is Football. "Spelkänslan är det viktigaste för SCEE och Playstation2. När vi bestämde oss för att göra en on-line version av This is Football ville vi använda en lösning med en effektiv och skalbar arkitektur som ger en oslagbar spelupplevelse för användarna, och det är just detta som Terraplay kan leverera" säger Jamie MacDonald, Development Director, SCEE London Studios. Terraplay System är en högkvalitativ nätverkslösning som ger operatörer i både mobila - och fasta nät en möjlighet att tillsammans med innehållsleverantörer erbjuda en effektiv och lönsam realtids multiplayer speltjänst. SCEE har med all rätt, ett fantastiskt rykte för hög kvalitet på sina produkter och det är något man också tar med sig in i on-line verksamheten. Vi är mycket glada över att få leverera vår lösning till Sony och speciellt till en så viktig titel som "This is Football", säger Jeremy Lewis, CEO Terraplay Systems AB. Vi är starkt engagerade i on- line spel och dess framtid i både fasta och mobila nät och inte minst i det spännande mötet mellan dessa marknader. Terraplay Systems AB Terraplay Systems utvecklar nätverkslösningar för on-line dataspel i realtid. Terraplays lösning ger olika tjänsteleverantörer som mobil och bredbands operatörer en möjlighet att erbjuda attraktiva speltjänster till ett stort antal användare. Till applikations - och spelutvecklare erbjuder Terraplay olika nätverksverktyg för Windows och Sony PlayStation®2 samt för alla typer av mobiltelefoner och handdatorer som stödjer nedladdning av spel, inklusive mophun(TM), J2ME, PocketPC, SmartPhone samt Symbian OS. För mer information vänligen kontakta: Stefan Vlachos, Product Marketing Director, Terraplay Systems AB Email: stefan.vlachos@terraplay.com, phone: +46-707 28 75 33 Jan Granqvist, Sales Director, Terraplay Systems AB Email: jan.granqvist@terraplay.com, phone: +46-708 44 22 75 Sony Computer Entertainment Europe Ltd. Sony Computer Entertainment Europe, based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PS one and PlayStation 2 hardware and software in 102 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. By 15 January 2003, over 38 million PlayStation and PS one units had been shipped across these PAL territories and over 95 million worldwide. Between its European debut on 24 November 2000 and 15 January 2003, over 16 million PlayStation2 units have been shipped across the PAL territories, over 50 million world-wide, making it one of the most successful computer entertainment products in history. PlayStation and the PlayStation logo, PS one and PS2 are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are the property of their respective owners. More information about PlayStation products can be found at http://www.scee.com and http://www.playstation.com . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT00890/wkr0002.pdf