Generaladvokatens förslag till avgörande stödjer Tetra Laval

Report this content

Generaladvokatens förslag till avgörande stödjer Tetra Laval Den 25 maj 2004 presenterade Europadomstolens generaladvokat sitt förslag till avgörande beträffande EU-kommissionens överklagan mot första instansrättens dom, som upphävde kommissionens förbud mot Tetra Lavals förvärv av Sidel. Kommissionens överklagan inriktar sig på frågor av rättsliga principer, såsom omfattningen av övertygande bevis som kommissionen måste presentera om man i sin rättskipning önskar förhindra fusioner. Dessa frågor är viktiga för framtida praxis vad gäller kontroll av företagsfusioner. - Vi är mycket nöjda med generaladvokatens uttalande som stödjer första instansrättens slutsatser. Vi är förutsätter att Europadomstolen i dess kommande dom kommer att besluta i enlighet med hans förslag, säger Tetra Lavals talesman Jörgen Haglind För ytterligare information, vänligen kontakta informationsdirektör Jörgen Haglind +46 708 36 46 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/25/20040525BIT20640/wkr0001.pdf