Tetra Pak utser Katrin Andersson till VD för Norra Europa

Lund, Sverige (15 juli 2024): Tetra Pak tillkännager idag att Katrin Andersson utnämnts som ny VD för Norra Europa med start 1 augusti. Katrin efterträder Alex Henriksen, som kommer att övergå till rollen som VD för Östeuropa inom Tetra Pak.

I sin nya roll kommer Katrin att vara ansvarig för Tetra Pak Market Operations North Europe, med verksamhet i Danmark, Estland, Finland, Island, Irland, Lettland, Litauen, Norge, Sverige, och Storbritannien.

Katrin Andersson tar med sig värdefull erfarenhet i sin nya tjänst, efter att ha arbetat på Tetra Pak i mer än 17 år, senast som försäljningsdirektör för Norra Europa. Katrins utnämning är början på ett spännande nytt kapitel för marknaden i Norra Europa där hennes vision och ledarskap kommer att bidra till fortsatt framgång och tillväxt i regionen.

Katrin Andersson kommenterar: ”I Nordeuropa har vi ett starkt team och en mängd spännande möjligheter framför oss, allt från att utveckla nuvarande verksamhet till att hitta och växa nya affärsområden. Jag är väldigt glad för detta och ser fram emot att arbeta tillsammans med teamet för att fortsätta utveckla dessa områden.”

Alex Henriksen säger: "Jag ser mycket fram emot min nya roll och är tacksam för all erfarenhet jag har samlat på mig under mina år i Norra Europa. Det glädjer mig att kunna lämna över till Katrin och jag är övertygad om att hon kommer att bidra med nya idéer för att fortsätta utveckla vår verksamhet och stödja våra kunder i Norra Europa."

Tetra Pak är ett världsledande företag inom livsmedelsberedning och förpackningslösningar. Tillsammans med kunder och leverantörer säkrar vi tillgången till säkra och näringsrika livsmedel för hundratals miljoner människor i över 160 länder varje dag.

Med över 24 000 anställda över hela världen gör vi mat säker och tillgänglig överallt, och vårt löfte är att ”protect what’s good” – vi skyddar livsmedel, människor och planeten.

Mer information om Tetra Pak finns tillgänglig på www.tetrapak.com

För mer information, vänligen kontakta:

Eva Schiller
PR manager, Tetra Pak Norra Europa