Även South Sugar Valleyprojektet lyckades

Den andre borrningen i South Sugar Valleyprojektet, Taylor nr 1-borrningen, har lyckats över våra förväntningar. Vid de första analyserna har man funnit oljeformationer på nästan 100 fot (net pay). Källan förbereds i skrivande stund för att operatören skall kunna öppna upp den lägsta formationen om ca 2 veckor, för att därefter sätta denna i produktion. Oljeproduktion och reservstorlek kommer att ges så fort källan är i produktion.

– Vi är mycket glada över den positiva utvecklingen och kan nu konstatera att av 9 borrningar sedan oktober 2013 har vi lyckats med 6. Detta ger till vår glädje en hit rate på ca 67% och detta borgar för en fantastisk framtid för Texas Onshore AB, våra aktieägare och alla projektandelsägarna.

Om ca två veckor börjar vi borra High Sierraborrningen som vi har höga förhoppningar till. Avkastningspotentialen ligger på mellan 15-30 gånger investerat kapital och vi har ett fåtal andelar kvar att sälja i projektet avslutar Thord Lernesjö.

Thord Lernesjö, VD Texas Onshore AB, 0709-303080, thord@lernesjo.com,

www.texasonshore.se.

Texas Onshore AB:s affärsidé är att med hjälp av den allra senaste tekniken och forskningsrönen ägna sig åt prospektering och produktion av olja och gas i USA.