Familjen Lernesjö ökar sitt ägande i Sweden Mining AB genom bolag

Report this content

Texas Onshore AB har sålt ner den amerikanska oljeverksamheten till Sweden Mining AB. Detta är det första steget inför börsintroduktionen av Sweden Mining AB som beräknas ske under 2016/2017. Sweden Mining AB planerar också att erbjuda aktier till allmänheten i en nyemission till hösten.

Sweden Mining AB kommer att frigöras helt från Texas Onshore AB genom att Texas Onshore AB säljer sina aktier i Sweden Mining AB till allmänheten samt delar ut aktier till bolagets aktieägare i förhållandet 1:2 (två aktier i Texas Onshore AB ger 1 aktie i Sweden Mining). Texas Onshore AB kommer dock att fortsätta att sälja investeringar i olje- och gasegendomar i USA till den svenska marknaden.

Styrelsen i Texas Onshore AB har beslutat att påbörja utförsäljningen med att först sälja 100 miljoner aktier i Sweden Mining AB för 3 öre per styck. Familjen Lernesjö, genom bolag, har köpt 20 miljoner aktier i Sweden Mining AB.

För ytterligare information:
Thord Lernesjö, VD Texas Onshore AB, 0709-303080, thord@lernesjo.com,

www.texasonshore.se.

Texas Onshore AB:s affärsidé är att med hjälp av den allra senaste tekniken och forskningsrönen ägna sig åt prospektering och produktion av olja och gas i USA.