Möjligheter i Texas

Sweden Natural Assets AB har tagit fram en ny strategi för att ge allmänheten och investerare möjlighet att investera i producerande oljefält i Texas.

Med relativt låga oljepriser och krisen i den amerikanska oljemarknaden ges lägligt tillfälle att köpa upp högkvalitativa oljefält i Texas relativt billigt. Detta på grund av att värdet beräknas efter dagens låga priser och inte det förväntande genomsnittspriset av oljefältets produktionstid, som vanligtvis är mellan 8-20 år.

Bolaget ser detta som en stor affärsmöjlighet och har förhandlat om ett investeringsavtal med utländska affärsmän. Utan anledning avvek dessa affärsmän från förhandlingarna utan att ange orsak till detta. Därför har styrelsen och ledningen i SNA nu valt att presentera följande strategi för att ge aktieägare en bra utväxling på sin investering.

För att strategin ska lyckas och värden skapas för alla aktieägare behövs en viss miniminivå på investeringen i bolaget, minst ca 9 MUSD eller ca 60-70 MSEK.

Besök vår hemsida, www.swedennaturalassets.se för mer info och strategin i sin helhet.

Thord Lernesjö, VD, Sweden Natural Assets AB, 0709-303080, thord@lernesjo.com,
www.swedennaturalassets.se

Sweden Natural Assets AB:s affärsidé är att med hjälp av den allra senaste tekniken och forskningsrönen ägna sig åt prospektering och produktion av guld och andra ädelmetaller i Ryssland.