Sweden Natural Assets ABs dotterbolag Texas Onshore Resources Inc har fått en order på 9 miljoner USD

Det skrivna avtalet lyder på 9 miljoner USD (ca 83 miljoner kronor) och pengarna skall betalas i januari 2017. Köparen är ett utländskt konsortium som förväntas köpa producerande oljefält för upp mot 100-200 miljoner USD (900-1 800 miljoner kronor) av Texas Resources Inc de närmaste 1-2 åren. Den första affären beräknar ge en vinst på ca 3 öre per aktie till Sweden Natural Assets AB. Sweden Natural Assets AB är ett dotterbolag till Texas Onshore AB.

– Med så låga oljepriser som vi har idag är det naturligt att erfarna affärsmän ser möjligheten att köpa upp oljefält billigt. Speciellt i den amerikanska oljemarknaden där oljeindustrin går igenom en kris som aldrig förr. Vilket har lett till att högkvalitativa oljefält nu är till salu till låga priser, avslutar VD Thord Lernesjö.

Thord Lernesjö, VD Texas Onshore AB, 0709-303080, thord@lernesjo.com,

www.texasonshore.se.

Texas Onshore AB:s affärsidé är att med hjälp av den allra senaste tekniken och forskningsrönen ägna sig åt prospektering och produktion av olja och gas i USA.