Testningen av Outlarkällan övre formationer misslyckades

Report this content

Tyvärr så misslyckades testningen av Outlarkällans övre formationer. Arbetet startade den 24 augusti och operatören har arbetat med källan varje dag sen dess.  Operatören har testat fyra olika avsnitt i den blivande Yegua zonen och har endast återhämtat bräckt vatten med lite gas. Detta kallas för "fizz vatten" och är inte kommersiell. Operatören testade den högsta och sista delen den 22 september som var ”tight” och inte heller kommersiell. Operatören kommer omedelbart flytta riggen från produktionsplatsen och plugga källan samt återställa produktionsplatsen.

– Vi visste att detta var en chansning med endast en 15 procentig sannolikhet för att lyckas, men med de potentiella reservernas enorma storlek så var detta en risk värd att ta. Tyvärr så var formationen för tätt och ville inte släppa ifrån sig oljan och gasen, avslutar Thord Lernesjö

För ytterligare information:
Thord Lernesjö, VD Texas Onshore AB, 0709-303080, thord@lernesjo.com,

www.texasonshore.se.

Texas Onshore AB:s affärsidé är att med hjälp av den allra senaste tekniken och forskningsrönen ägna sig åt prospektering och produktion av olja och gas i USA.