TH Real Estate lånefinansierar fastigheter om 375 miljoner pund i Storbritannien

Report this content

17 februari 2017 - TH Real Estate växer globalt inom lånefinansiering av fastigheter och finansierade fastigheter världen över med mer än 4 miljarder dollar under 2016.

TH Real Estate har under inledningen av 2017 slutfört en serie av lånefinansieringar i Storbritannien via bolagets kreditplattform för kommersiella fastigheter. Tre nya lån har utfärdats för finansiering av fastigheter, till ett totalt värde om 375 miljoner pund.

TH Real Estate har lånat ut 165 miljoner pund för att finansiera brittiska Capital & Regional portfölj med fyra shoppingcenters i landet. 72 miljoner pund har lånats ut för finansiering av en fastighet i Londons försäkringsdistrikt. TH Real Estate har även lånat ut 140 miljoner pund för finansieringen av GISs och Unites förvärv av fastigheten Aston Student Villages i Birmingham.

TH Real Estate erbjuder junior, senior och kompletta lån med säkerhet i olika typer av fastighetstillgångar. TH Real Estate kan ingå bilaterala låneavtal eller delta i syndikerade transaktioner. TH Real Estate samarbetar även med andra långivare för att möjliggöra bra finansieringslösningar.

Christian Janssen, chef för Real Estate Debt, Europe vid TH Real Estate säger:

Vi har inlett det nya året med tre framgångsrika kreditinvesteringar . Det har möjliggjorts genom vår expertis och analysförmåga inom fastigheter och vår styrka inom både aktie och skuldfinansiering. Affärerna passar perfekt in i den strategi vi har i Storbritannien som innebär att vi erbjuder attraktiva finansieringslösningar för fastighetsinvesteringar såväl i London som regionalt. Låneportföljen är diversifierad och säkrad i fastigheter med goda lägen och andra starka tillgångsattribut.

Vi kommer att fortsätta att expandera TH Real Estates låneplattform under 2017 och komm er att arbeta med låntagare, andra kredit givare och syndikeringspartners för att möt a de föränderliga behoven på den växande CRE kreditmarknaden.”

TH Real Estate
Kara Eigl (Europe & Asia)
Senior Manager, Public Relations
T: +44 (0) 203 727 8438
E: kara.eigl@threalestate.com

Om TH Real Estate
TH Real Estate är en av världens största kapitalförvaltare inom fastigheter med cirka EUR 90 miljarder i förvaltat kapital och är en fristående del av TIAA Global Asset Management. Företaget förvaltar ett åttiotal fonder och hanterar både fastighets- och skuldinvesteringar med förvaltning på flera geografiska marknader inom olika sektorer, investeringsstrategier och former. Med global närvaro och kontor i 18 städer i USA, Europa och Asien, över 450 medarbetare och mer än 60 års erfarenhet av investeringar, erbjuder TH Real Estate lokal expertis i kombination med ett brett globalt perspektiv.

threalestate.com
Per den 30 September 2016

Notes to Editors

This press release is intended for trade press only. Please do not redistribute.
Issued by Henderson Real Estate Asset Management Limited, 201 Bishopsgate, EC2M 3BN. Authorised and regulated by the Financial Conduct Authority.

TH Real Estate is a name under which Henderson Real Estate Asset Management Limited provides investment products and services.

Past performance is not a guide to future returns. The value of investments and any income will fluctuate (this may be partly be the result of exchange rate fluctuation) and investors may not get back the full amount invested. Where opinions have been expressed, they are based on current market conditions and are subject to change without notice.

Taggar: