Branschprofiler stärker TH1NG:s IoT satsning

TH1NG stärker sin satsning på försäljning av IoT-tjänster till kommuner och strategiska partners genom rekryteringen av branschprofilerna Johan Christer ”JC” Svensson och Mats Olofson. Både JC och Mats är seniora affärsutvecklare och kommer senast från IP-Only där de arbetat med samarbetsavtal och strategiska affärer med kommuner och andra nätägare.

- Mats och JC har en gedigen erfarenhet inom telekom och digital infrastruktur och kommer att bidra stort till TH1NGs fortsatta utveckling. Med deras kompetens och marknadskännedom så tar vi ytterligare ett steg i vår satsning att bli Sveriges smartaste leverantör inom framtidens tjänster, säger Johnny Aspman, Försäljningschef på TH1NG.

-Jag ser fram emot att verkligen få möjligheten med att arbeta med nyttjandet av smarta och samhällsnyttiga IoT tjänster för en framtidssäker miljö som även möjliggör bättre ekonomi både för kommun samt alla företag och medborgarna i kommunen, säger Mats Olofson.

- I takt med att samhället utvecklas inom området digital infrastruktur, kommer det att ställas högre krav på smarta funktioner och tillgänglighet avseende såväl datainsamling som stabila och kompetenta leverantörer av IOT-tjänster. Det känns därför enormt kul att få vara med på resan mot det uppkopplade samhället, som i och med teknikens möjlighet, för människor och verksamheter närmare varandra, säger Johan-Christer ”JC” Svensson.

TH1NG fortsätter därmed att växa som den smarta IoT leverantören och bolaget ser nu att marknaden på allvar börjar förstå alla fördelar med tekniken för sin egen verksamhet.