Kommuniké från årsstämma i TH1NG AB

Idag, den 7 maj 2021, hölls årsstämma i TH1NG AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades enhälligt. Årsstämman leddes av styrelsens ordförande Paul Rundkvist.

Beslut om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen

Vid årsstämman fastställdes resultat- och balansräkning för räkenskapsåret 2020.

Vidare fattades beslut om dispositioner beträffande bolagets resultat för 2020 enligt styrelsens förslag.

Ansvarsfrihet

Årsstämman beslutade om ansvarsfrihet för samtliga styrelseledamöter och den verkställande direktören avseende räkenskapsåret 2020.

Arvoden åt styrelsen och revisorerna

Årsstämman beslutande enligt valberedningens förslag om ett årsarvode om 10.000 kr till ledamöter och 50.000 kr till ordförande samt om arvode till revisor enligt godkänd räkning.

Fastställande av antalet styrelseledamöter och suppleanter samt val av styrelseledamöter och revisorer

Årsstämman beslutade enligt valberedningens förslag om att styrelsen, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju ordinarie ledamöter utan suppleant. Vidare beslutade stämman om omval av Paul Rundkvist, Robert Nilsson, Klas Westholm, Daniel Källenfors, David Tombs, Lars Gunnar Österberg och Mia Forsäng som styrelseledamöter. Paul Rundkvist kvarstår som styrelsens ordförande.

Som revisor omvaldes det auktoriserade revisionsbolaget KPMG AB. KPMG AB har meddelat att den auktoriserade revisorn Joakim Karlsson kommer att utses till huvudansvarig revisor.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emissioner

Årsstämman beslutade enligt styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, inom ramen för den vid var tid gällande bolagsordningen fatta beslut om emission av aktier och/eller teckningsoptioner. Beslut kan fattas med eller utan företrädesrätt för aktieägarna och får förenas med villkor om betalning genom kvittning. Bemyndigandet ska gälla längst till och med årsstämman 2022.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Klas Westholm, VD
E-post:  ir@th1ng.se
Telefon: +46 73 745 48 00
Hemsida: www.th1ng.se

TH1NG levererar internet- och smarta IoT-tjänster till allt och alla. Vi är en innovativ aktör som förenklar verkligheten i den uppkopplade världen. Bolaget bildades 2018, har 35 anställda och huvudkontor i Stockholm. Bolaget planerar för notering på Nasdaq First North Growth Market under första halvåret 2021.