Kompletterande information avseende förvärvet av Alleato

TH1NG delger kompletterande information angående gårdagens pressmeddelande om förvärvet av Alleatos verksamhet.

Alleato har varit en kund som använt IoT Open och under många år utvecklat vård-och omsorgslösningar. Tjänsterna kan hjälpa äldre att bo kvar hemma längre samt hemtjänst att förbättra service och mer effektivt nyttja sina resurser.

Förvärvet av Alleato består av tekniska IoT-lösningar riktade mot vård- och omsorgssektorn baserade på TH1NGs IoT-plattform IoT Open. Eftersom Alleato tidigare varit kund till TH1NG och finns det redan god kännedom kring tekniken och verksamheten hos köparen.

I förvärvet ingår bland annat ett verksamhetsanpassatanvändargränssnitt för hemtjänst- och närståendestöd. Hemtjänstlösningen är nyutvecklad och ännu inte lanserad av Alleato. Samtliga kundavtal som är möjliga att överlåta ingår även i förvärvet.

Inkråmet förvärvas av konkursboet Box Play Alleato AB för 200.000kr

Förhandlingar kring eventuellt övertagande av viss personal pågår.

TH1NG är en nyskapande IoT- och internetleverantör som erbjuder och utvecklar smarta uppkopplade tjänster och internetanslutning till bland annat företag, industrier, kommuner och fastighetsägare. Genom att kombinera våra två verksamhetsområden möjliggör vi förutsättningar för innovativa lösningar och erbjudanden. TH1NG bildades 2018 och har ca 25 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet TH1NG. Certified Adviser är G&W Fondkommission (e-post: ca@gwkapital.se, tel.: 08-503 000 50).