Landskrona stad och TH1NG i pilotprojekt om IoT

Landskrona stad startar i dagarna ett projekt för att utvärdera behovet av IoT-tjänster inom de olika kommunala verksamheterna. Som samarbetspart har man valt TH1NG och IoT-plattformen IoT Open. Förutom plattform, support och tekniskt stöd levererar TH1NG även nätutrustning och sensorer för insamling av mätdata till projektet.

- Genom samarbetet med TH1NG så får vi tillgång till en bred IoT-plattform med stöd för många olika tillämpningar och protokoll. Det stämmer väl överens med vårt plattformstänk inom staden, säger Jonas Florén, Digitalisering & IT chef på Landskrona Stad.

- Vi ser fram emot att tillsammans med Landskrona arbeta vidare med stadens digitaliseringsarbete. Med vår öppna plattform IoT Open och breda kompetens ser vi stora möjligheter att på sikt effektivisera kommunens verksamheter och även använda de gemensamma resurserna bättre, säger Klas Westholm vd på TH1NG.

För ytterligare information kontakta:
Klas Westholm, Verkställande Direktör TH1NG, tel 010-252 00 50, klas.westholm@th1ng.se

TH1NG är en innovativ aktör som förenklar verkligheten i den uppkopplade världen. Bolaget levererar internet- och IoT-tjänster till allt och alla. Bolaget bildades 2018, har 35 anställda och huvudkontor i Stockholm. Bolaget planerar för notering på Nasdaq First North Growth Market under första halvåret 2021.

Taggar: