• TH1NG AB/

TH1NG och Tele2 utökar samarbetet för att ta IoT-lösningar till företagsmarknaden till nya nivåer

TH1NG och Tele2 har sedan tidigare ingått ett samarbete, som innebär att Tele2 kan erbjuda en kvalitativ och säker IoT-plattform till sina kunder. Nu utökar parterna sitt samarbete, vilket möjliggör för Tele2 att stärka sitt erbjudande till företagsmarknaden inom såväl den privata- som den offentliga sektorn.

Klas Westholm, VD på TH1NG AB, understryker betydelsen av samarbetet och framhäver de många fördelarna med deras IoT-plattform, IoT Open.

- Vårt samarbete med Tele2 har varit väldigt positivt, och vi ser fram emot att utöka samt fördjupa vår relation. Tack vare IoT Open, vår horisontella och teknikagnostiska IoT-plattform, skapar vi möjligheter för innovativa och smarta tjänster inom en rad sektorer, såsom industri, fastigheter och den offentliga sektorn. Sammanfattningsvis innebär samarbetet med Tele2 bättre förutsättningar för oss båda att tillhandahålla relevanta lösningar till den växande efterfrågan av IoT-tjänster, säger Klas Westholm.

- Mer och mer blir uppkopplat och vi har en ständig dialog med våra företagskunder om hur man på bästa sätt ska hitta lösningar som är både smarta och som sparar tid och pengar.  Därför ser vi fram emot vårt utökade samarbete med TH1NG som kompletterar våra lösningar ytterligare, säger Sofia Ahlmark Hyvärinen, försäljningsdirektör på Tele2 Företag.

TH1NG UTVECKLAR OCH LEVERERAR KRITISK DIGITAL INFRASTRUKTUR SOM MÖJLIGGÖR SMARTA OCH HÅLLBARA SAMHÄLLEN Med IoT-plattformen IoT Open kan TH1NG, tillsammans med samarbetspartners, koppla ihop alla saker som kommunicerar och därmed möjliggöra framtidens tjänster. Smarta fastigheter, -industrier, -hem, smart vård och -omsorg samt -hållbarhetsutveckling kan samtliga dra nytta av vår teknik och kompetens för att utveckla det smarta samhället som nu växer fram. Genom att knyta samman stora mängder av data från sensorer och andra enheter, kan IoT Open utgöra den centrala knutpunkten i samhället. Digital konnektivitet är grunden för att skapa dessa lösningar och tjänster, och TH1NG erbjuder flertalet olika kommunikationssätt, såsom 5G, Fiber och LoRaWAN. TH1NG bildades 2018 och har cirka 25 anställda. Våra kontor finns i Stockholm, Borlänge och Göteborg i Sverige samt i Reutlingen i Tyskland. Certified Adviser är Redeye AB.

Taggar: