TH1NG presenterar fyramånaders finansiell uppdatering och finansiella mål

TH1NG presenterar idag fyramånaders finansiell uppdatering och finansiella mål inför planerad notering på Nasdaq First North Growth Market.

”Vi har de senaste fyra månaderna tagit betydande steg i rätt riktning. Omsättningen har mer än dubblerats jämförts med motsvarande period förra året. Vi har även en stark organisk tillväxt med omkring 4000 nya kunder netto i perioden.

Vidare kan vi presentera flera strategiska milstolpar: ett första steg in på den finska marknaden genom ett avtal med en finsk operatör om en white label-lösning som är anpassad för operatörer och bygger på våra plattformar IoT Open och Connective.

Vi kommer inom kort också lansera vår egenutvecklade smarta-hemlösning ”Koll” som låter kunden få koll på sitt eget hem. White label-lösningen kommer vi kunna sälja till fler operatörer och ”Koll” är en skalbar applikation för privatkunder.

När vi blickar framåt är vårt mål att mer än dubblera omsättningen för helåret 2021 i jämförelse med 2020 och därmed nå 65mkr i år. Och redan 2022 är visionen att vi ska nå 100mkr i omsättning.Vi har goda förutsättningar att lyckas med detta då vi erbjuder lösningar som kommer att vara en naturlig del av vår digitala vardag.” säger Klas Westholm, VD på TH1NG.

Bolaget planerar att hädanefter presentera kvartalsrapporter. Nästa publicering sker den 27 augusti 2021. För ytterligare information vänligen kontakta:

klas.westholm@th1ng.se

TH1NG är en innovativ aktör som förenklar verkligheten i den uppkopplade världen. Bolaget levererar internet- och IoT-tjänster till allt och alla. Bolaget bildades 2018, har 40 anställda och huvudkontor i Stockholm. Bolaget planerar för notering på Nasdaq First North Growth Market den 16 juni 2021 förutsatt godkänd ansökan.

Denna information är sådan som TH1NG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 juni 2021, klockan 14.55 CET.