TH1NG tecknar avtal med Wexnet avseende IoT konsulter

TH1NG har blivit vald som en av ramavtalsleverantörerna i Wexnets upphandling avseende konsulter inom IoT. Wexnet projekterar, utvecklar, driftar och underhåller sitt smarta sensornät i egen regi, och vid behov kommer Wexnet att kunna söka stöttning från TH1NGs konsulter med specifika uppdrag och tjänster under avtalsperioden som löper upp till 48 månader.

Tjänster som kan inkluderas är bland annat plattformsutveckling, utveckling av frontend och backend, analys av sensordata samt installation av sensorer och gateways.

TH1NG har en mycket hög kunskapsnivå och lång erfarenhet av IoT och projekt inom området som vi kan dela med oss av för att öka potentialen i satsningar inom IoT segmentet. Med över 20 kommuner som kunder har TH1NG möjlighet att leverera både tekniska lösningar och produkter, men även konsulting som stöd för olika IoT-ändamål.

TH1NG äger och utvecklar en IoT-plattform, IoT Open som möjliggör skapandet av IoT-lösningar oberoende av teknik och bransch. IoT Open bygger på API:er för att integrera och kommunicera mellan olika system och tekniker på ett och samma ställe. Plattformen och lösningarna kan utgöra navet för att möjliggöra det smarta och hållbara samhället samt skapa smarta städer, fastigheter, industrier m.m.

- Vi är glada att bli utvalda som en av leverantörerna till Wexnet för deras satsning inom IoT-segmentet. TH1NG vill bidra till utvecklingen av smarta och hållbara samhällen, och efterfrågan på IoT-lösningar ökar ständigt på marknaden. Vi har mycket expertis inom bolaget och kan stötta och hjälpa till med nya och kreativa lösningar, säger Klas Westholm, VD på TH1NG.

TH1NG UTVECKLAR OCH LEVERERAR SAMHÄLLSKRITISK DIGITAL INFRASTRUKTUR SOM MÖJLIGGÖR SMARTA OCH HÅLLBARA SAMHÄLLEN Med IoT-plattformen IoT Open kan TH1NG, tillsammans med samarbetspartners, koppla ihop alla saker som kommunicerar och därmed möjliggöra framtidens tjänster. Smarta fastigheter, -industrier, -hem, smart vård och -omsorg samt -hållbarhetsutveckling kan samtliga dra nytta av vår teknik och kompetens för att utveckla det smarta samhället som nu växer fram. Genom att knyta samman stora mängder av data från sensorer och andra enheter, kan IoT Open utgöra den centrala knutpunkten i samhället. Digital konnektivitet är grunden för att skapa dessa lösningar och tjänster, och TH1NG erbjuder flertalet olika kommunikationssätt, såsom internetuppkopplingar, M2M, LoRaWAN och NB IoT. TH1NG bildades 2018 och har cirka 20 anställda. Våra kontor finns i Stockholm och Borlänge.