TH1NG tecknar IoT-partneravtal med HiQ

TH1NG tecknar ett partneravtal med HiQ avseende IoT-plattformen IoT Open. Avtalet innebär att TH1NG stärker ekosystemet kring IoT Open och ökar leveranskapaciteten i sin satsning på smarta och hållbara samhällen.

TH1NGs IoT-plattform IoT Open möjliggör skapandet av IoT-lösningar oberoende av teknik och bransch. IoT Open bygger på API:er för att integrera och kommunicera mellan olika system och tekniker på ett och samma ställe.  Plattformen och lösningarna möjliggör det smarta och hållbara samhället med smarta städer, fastigheter och industrier m.m.

HiQ är techkonsultbolaget med bred expertis och erfarenhet kring uppkopplade produkter inom många olika branscher. Företaget är en one-stop-shop inom digitalisering och en stark partner för många ledande aktörer, offentlig sektor med mera. HiQ stärker i och med partnerskapet upp sitt erbjudande inom IoT.

– På HiQ brinner vi för att skapa en bättre värld genom teknik, design & kommunikation, och med vår gedigna erfarenhet inom IoT är vi både förväntansfulla och glada över möjligheterna som nu uppstår i och med vårt samarbete med TH1NG. Vår breda erfarenhet av allt från affärsutveckling till analys, bearbetning, och visualisering av sensordata gör HiQ till en naturlig partner när TH1NG nu etablerar en bredare kundbas, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

- Vi välkomnar HiQ som ny samarbetspartner och är stolta över att inleda ett samarbete inom IoT-området. HiQ kommer att vara en viktig pusselbit i stora projekt, när bland annat leveranser av IoT Open plattformen rullas ut kopplat till konsultinsatser. Våra partners och deras IoT-expertis är viktig för att vinna på denna expansiva marknad. Det är många utvecklingsprojekt och utrullningar som kommer att ske kopplat till utvecklingen av smarta och hållbara samhällen, och efterfrågan på denna nya teknik ökar på marknaden, säger Klas Westholm, VD på TH1NG.

TH1NG utvecklar och levererar samhällskritisk digital infrastruktur som möjliggör smarta och hållbara samhällen. Med vår IoT-plattform IoT Open och våra samarbetspartners, kopplar vi ihop alla saker som kommunicerar och skapar framtidens tjänster. TH1NG bildades 2018 och har 20 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet TH1NG. Certified Adviser är G&W Fondkommission.

Citat

På HiQ brinner vi för att skapa en bättre värld genom teknik, design & kommunikation, och med vår gedigna erfarenhet inom IoT är vi både förväntansfulla och glada över möjligheterna som nu uppstår i och med vårt samarbete med TH1NG. Vår breda erfarenhet av allt från affärsutveckling till analys, bearbetning, och visualisering av sensordata gör HiQ till en naturlig partner när TH1NG nu etablerar en bredare kundbas.
Samuel Skott, CEO på HiQ.
Vi välkomnar HiQ som ny samarbetspartner och är stolta över att inleda ett samarbete inom IoT-området. HiQ kommer att vara en viktig pusselbit i stora projekt, när bland annat leveranser av IoT Open plattformen rullas ut kopplat till konsultinsatser. Våra partners och deras IoT-expertis är viktig för att vinna på denna expansiva marknad. Det är många utvecklingsprojekt och utrullningar som kommer att ske kopplat till utvecklingen av smarta och hållbara samhällen, och efterfrågan på denna nya teknik ökar på marknaden.
Klas Westholm, VD på TH1NG.