TH1NG tecknar IoT-partneravtal med NODA

TH1NG har tecknat ett IoT-partneravtal inom energisektorn med NODA. Avtalet innebär ytterligare tjänster till marknaden där IoT Open plattformen utgör en viktig del för att möjliggöra det smarta samhället.

TH1NGs IoT-plattform IoT Open möjliggör nya kostnadseffektiva sätt att samla in, agera och presentera relevant fastighetsdata för att effektivisera verksamheter.

- Vi fortsätter att vidareutveckla partnersamarbetet inom IoT-området och välkomnar nu NODA som partner. Genom samarbetet breddar vi utbudet av tjänster i vår IoT-plattform. Intresset är stort att arbeta som partner till TH1NG och för oss är partnerprogrammet och vårt utbildningsprogram, IoT Open Academy, en nyckel till framgång, säger Johnny Aspman, Marknads- och försäljningschef IoT på TH1NG.

- Våra lösningar skapar jämnare inomhusklimat, ger lägre energianvändning och bättre värmeekonomi för fastighetsägare. Detta kan vi göra genom att använda data från TH1NGs IoT-plattform, och omvandla den till information som vi skickar till värmesystemet. IoT Open är en plattform som våra kunder använder för att samla in den typ av sensordata som våra lösningar bygger på och vi ser ett stort värde i att skapa samverkan och partnerskap runt dessa frågor, säger Martin Borgqvist, Chief Commercial Officer på NODA.

NODA Intelligent Systems har skapat branschledande lösningar inom termisk AI sedan 2005. NODA är baserat i Sverige med partners i Europa, Nordamerika och Asien.

TH1NG möjliggör smarta samhällen. Med vår IoT-plattform IoT Open och våra samarbetspartners, kopplar vi ihop alla saker som kommunicerar och skapar framtidens tjänster. TH1NG bildades 2018 och har ca 20 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet TH1NG.  Certified Adviser är G&W Fondkommission (e-post: ca@gwkapital.se, tel.: 08-503 000 50).