TH1NG tecknar IoT-partneravtal med Semcon

TH1NG har tecknat ett partneravtal med Semcon avseende IoT plattformen IoT Open. Avtalet innebär att TH1NG utökar ekosystemet kring IoT Open och stärker vårt erbjudande mot marknaden.

TH1NGs IoT-plattform IoT Open möjliggör skapandet av IoT lösningar oberoende av teknik och bransch. IoT Open bygger på APier för att integrera och kommunicera mellan olika system, tekniker på ett och samma ställe.

Semcon bidrar med expertis och erfarenhet kring uppkopplade produkter inom olika branscher, såsom medtech, fordon och industri.

– Vi på Semcon är mycket stolta över att teama upp med TH1NG och använda vår expertis för att hitta optimala trådlösa tekniker för varje unik kund. Vår breda erfarenhet täcker allt från olika sensorer, datainsamling, bearbetning, analys, lagring och visualisering av data. Vi kan tillföra AI, antingen ute i IoT-enheten, Edge AI, eller i backend-sidan, säger Johan Kristensson, Software & Emerging Tech på Semcon.

Semcon kommer att vara en viktig pusselbit i stora projekt, där bland annat leveransen av IoT Open plattformen till Jönköpingsregionen är ett av dessa. Våra partners och deras IoT-expertis är viktig för att vinna på denna expansiva marknad. Det är stora utvecklingsprojekt och utrullningar som kommer att ske kopplat till utvecklingen av smarta samhällen, och efterfrågan på denna nya teknik ökar på marknaden, säger Klas Westholm, VD på TH1NG.

Om Semcon

Semcon är ett internationellt teknikföretag som genom att förena fysiska och digitala världar skapar användarupplevelser som gör skillnad – för människor och för vår planet. Genom att kombinera 40 år av avancerad ingenjörskonst, strategisk innovation, digitala tjänster och produktinformations-lösningar driver Semcon utvecklingen framåt i flera branscher. Semcon har mer än 2 000 medarbetare baserade i sju olika länder. Läs mer om Semcon.

TH1NG utvecklar och levererar samhällskritisk digital infrastruktur som möjliggör smarta och hållbara samhällen. Med vår IoT-plattform IoT Open och våra samarbetspartners, kopplar vi ihop alla saker som kommunicerar och skapar framtidens tjänster. TH1NG bildades 2018 och har 22 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet TH1NG. Certified Adviser är G&W Fondkommission.

Citat

– Vi på Semcon är mycket stolta över att teama upp med TH1NG och använda vår expertis för att hitta optimala trådlösa tekniker för varje unik kund. Vår breda erfarenhet täcker allt från olika sensorer, datainsamling, bearbetning, analys, lagring och visualisering av data. Vi kan tillföra AI, antingen ute i IoT-enheten, Edge AI, eller i backend-sidan.
Johan Kristensson, Software & Emerging Tech på Semcon.
- Vi är stolta över att inleda ett samarbete med Semcon och välkomnar dem som ny IoT partner. Semcon kommer att vara en viktig pusselbit i stora projekt, där bland annat leveransen av IoT Open plattformen till Jönköpingsregionen är ett av dessa. Våra partners och deras IoT-expertis är viktig för att vinna på denna expansiva marknad. Det är stora utvecklingsprojekt och utrullningar som kommer att ske kopplat till utvecklingen av smarta samhällen, och efterfrågan på denna nya teknik ökar på marknaden.
Klas Westholm, VD på TH1NG.