• Thales/

Thales utvecklar och lanserar “betalningsring” tillsammans med Evering i Japan

Report this content

Kontaktlös betalningsteknik ger konsumenterna möjlighet till kontaktlösa betalningar, eftersökt i kölvattnet av pandemin. Genom att använda kontaktlösa betalningsenheter för att integreras mer sömlöst i användarnas dagliga liv. Thales, hjälper nu till att säkra nya bärbara  betalningsprodukter för banker och andra finansinstitut i Japan.

Evering

Evering kan se ut på många sätt men grundtanken är att underlätta mindre vardagsbetalningar med en personlig ring samtidigt som den erbjuder stor säkerhet för bäraren.

Den vattentäta keramikringen är tänkt att stödja mindre betalningar, vilket ger en sömmindre upplevelse för användare att betala när ringen hålls i närheten av betalningsterminalen. Den vattentätabatterilösa ringen kräver ingen laddning och gifter sig med mode med teknik, med bekvämligheten av kontaktlösa  transaktioner.

Thales tillhandahåller det säkra inbäddade chipet, operativsystemet samt själva tekniken för säkra betalningar vilket möjliggör snabba och säkra kontaktlösa transaktioner med hjälp av ringen. Betalningsuppgifterna på ringen är direkt kopplade till kundernas bankkonton. Hela integrations- och personaliseringsarbetet med ringarna genomförs av Thales-team baserade i Asien för att säkerställa att tjänsten fungerar på plats i den japanska vardagen och kan utvecklas vidare i framtiden.

"Vi är mycket glada över samarbetet med Evering och lanseringen av den kontaktlösa betalningsringen. Thales har arbetat länge med digitala identitets- och säkerhetslösningar i Japan, särskilt inom mobil kommunikation och banktjänster. Det är särskilt roligt att vi samarbetar med ett japanskt startup-företag som bryter ny mark inom betalningslösningar."  Cyrille Dupont, Country Director, Thales in Japan

"Vi tror att Japans konsumenter har inställningen att kontaktlösa elektroniska transaktioner är vägen framåt, och att pandemin accellererat intresset. Genom att kombinera design med funktionalitet och säkerhet, kan Evering mycket väl vara lösningen som driver Japan mot att bli ett kontantlöst samhälle. Vi började samarbeta med Thales på grund av deras kompetens inom säkerhets- och krypteringsteknik. Partnerskap garanterar våra kunder att deras finansiella transaktioner förblir säkra och att ringen är utrustad med internationella standarder för säkerhetsteknik," Takeshi Kawada, VD, EVERING

PressKontakt

Thales, Media Relations
Digital Identity and Security

Vanessa Viala

vanessa.viala@thalesgroup.com

Om Thales
Thales (Euronext Paris: HO) är världsledande inom avancerad teknik och digitala och "deep tech"-innovationer – uppkoppling, big data, artificiell intelligens, cybersäkerhet och kvantberäkning – för att bygga en trygg framtid som är avgörande för utvecklingen av våra samhällen. Koncernen förser företag, organisationer och regeringar med försvars-, flyg- och rymdteknik samt tekniklösningar för transport och digital identitet.

Thales har 81 000 anställda i 68 länder. Under 2020 omsatte koncernen 17 miljarder euro.

Om Thales i Japan
Thales har varit i Japan sedan 1970 och arbetar nu med över 500 partner, allt  från stora företag till små och medelstora företag. Koncernen levererar både till japanska myndigheter inom försvar, flyg och säkerhet samt till banker, transportföretag och industrier.

Många leveranser av avancerade lösningar har gjort det möjligt för Thales att i Japan att expandera verksamheten lokalt och bygga en dynamisk och kompetent lokal närvaro.

Med nära 150  anställda i Japan, främst i Tokyo, är Thales  ambition att  öka sin lokala närvaro genom att samarbeta med strategiskt viktiga industrier.

Om Evering
Evering grundades i februari 2020 i Tokyo och är ett högteknologiskt företag som strävar efter att leverera riktigt smart teknik. Företaget antar filosofin "Enkelhet i design, felfri i utförande och enkel i funktionalitet" i sina produkter.

Taggar: