Svenska The Body Shop växer mest i Europa

Svenska The Body Shop växer mest i Europa The Body Shop i Sverige har den snabbaste tillväxten av samtliga The Body Shop kedjor i hela Europa. Företaget som i år firar 20-års jubileum på den svenska marknaden redovisar för 1998 en ökning med 15,5% och toppar därmed tillväxtlistan för kedjan i Europa. Även i jämförelse med handeln i Sverige ligger The Body Shop väl framme. Den svenska kosmetikabranschen hade enligt SCB under 1998 en tillväxt på 6,5 %. Detaljhandeln totalt låg på knappt 4% medan tillväxten i The Body Shop butiker etablerade före 1998 var 6,7 %. Totalt har nu företaget 56 butiker i Sverige varav tio öppnades under fjolåret. De senast öppnade butikerna ligger i Visby, Uddevalla, Stockholm/Häggvik, Norrtälje, Farsta, Borlänge, Jönköping, Nyköping samt två butiker i Stockholms city. Under första kvartalet 1999 kommer ytterligare två nya Butiker att öppnas i Sverige. För ytterligare information kontakta informationsansvarig Cecilia Hartzell, telefon 08 - 442 43 43, e-post: cecilia.h@thebodyshop.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/01/25/19990125BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/01/25/19990125BIT00200/bit0002.pdf