Förbättrade flygförbindelser till de Brittiska Jungfruöarna

Report this content

I november 2024 kommer flygbolaget Tradewind Aviation att utöka sina reguljära direktflyg med en ny rutt till Tortola och Terrance B. Lettsome International Airport (EIS) på Brittiska Jungfruöarna (BVI).

Linjen till Tortola kommer att avgå från San Juan, Puerto Rico och trafikeras fem dagar i veckan (torsdag-måndag) från 21:a november 2024 till 21:a april 2025. Tortola fungerar som en central knutpunkt för resenärer till alla öar inom de Brittiska Jungfruöarna, men ön är också en knutpunkt för dem som reser vidare till de närliggande Amerikanska Jungfruöarna.

Den nya rutten kompletterar de förbättrade flygförbindelser som tidigare meddelats:

• American Airlines erbjuder dagliga direktflyg från Miami, med fyra flygningar på lördagar och tre flygningar övriga dagar.

• Caribbean Airlines offentliggör lanseringen av sin nya rutt till Tortola, Brittiska Jungfruöarna, med start den 14:e oktober 2024. Denna expansion är en del av flygbolagets strategiska plan för att bättre ansluta den karibiska regionen och förbättra sitt robusta nätverk. Flygningarna kommer att gå fyra (4) gånger i veckan från flygbolagets bas i Trinidad och erbjuder bekväma anslutningar till andra destinationer, inklusive men inte begränsat till Antigua, Barbados och San Juan, Puerto Rico. Biljetter till den nya rutten till Tortola finns att köpa från och med den 12:e augusti 2024.

• Tradewind Aviation startar också en direktlinje från San Juan till Virgin Goda och Taddy Bay International Airport på de Brittiska Jungfruöarna i år, med premiär den 21:a november 2024.

• Winair har dagliga flygningar från Tortola till Antigua & Barbuda och St Maarten, samt två flygningar i veckan till St Kitts. Antigua är en viktig hubb för många europeiska flygbolag.

• Det tyska flygbolaget Condor har annonserat en ny direktlinje varje tisdag från Frankfurt till Antigua, med start den 5:e november 2024.

Tortola, den största av öarna i de Brittiska Jungfruöarna, är omgiven av vita stränder som är idealiska för snorkling och simning. Ön är också en utmärkt bas för segling, och flera charterbolag erbjuder både segelbåtar och motorbåtar.

Virgin Goda, den tredje största ön i de Brittiska Jungfruöarna, har ett varierat och dramatiskt landskap med unika badmöjligheter vid de gigantiska granitblocken "The Baths". På ön finns flera av Karibiens bästa resorter som erbjuder avkoppling och förstklassig service.

The British Virgin Islands
bvi.nordic@aviareps.com