Carlyle hyr ut 4500 kvadratmeter i Globen

The Carlyle Group (Carlyle) hyr ut 4500 kvadratmeter i Globen. Den nya hyresgästen Aastra Telecom Sweden AB flyttar sitt Sverigekontor till Globen den 30 september och blir därmed kontorsgrannar med bland andra Menigo, Hyresgästföreningen och Arbetsförmedlingen.

Företaget Aastra Telecom Sweden AB har skrivit hyresavtal med Carlyle om uthyrning av 4500 kvadratmeter i Globen. Aastra är ett globalt företag med omkring 2 000 anställda och har huvudkontor i Ontario, Kanada. Aastras kärnverksamhet ligger inom telefoni och samarbetslösningar där de utvecklar och levererar integrerade lösningar särskilt anpassade efter företags och organisationers behov. Den svenska avdelningen på 200 personer flyttar från sitt nuvarande kontor på Telefonplan till Globen den 30 september i år.

- Det händer mycket i Globenområdet just nu. Det i kombination med bra kommunikationer, närheten till shopping och även till Stockholm city gör att allt fler företag och organisationer väljer Globen. Det finns ett ökat intresse för området och vi ser potential för fler hyresgäster framöver. Vi är mycket nöjda med det nya avtalet med Aastra Telecom som vi nu kan välkomna till Globen, säger Anders Hörnqvist, Property Director på the Carlyle Group.

Övriga hyresgäster i Globen City är bland andra Menigo, Företagsuniversitetet, Hyresgästföreningen och Arbetsförmedlingen. Globen City har totalt cirka 100 000 kvadratmeter kontorsyta.

Anders Hörnqvist, Property Director, The Carlyle Group
Tel: +46 851069606, mail: anders.hornqvist@carlyle.com

Om Carlyle Europe Real Estate

Carlyle Europe Real Estate, som ansvarar för europeiska fastighetsinvesteringar inom The Carlyle Group, har agerat investeringsrådgivare i Europa sedan 2001. Carlyle Europe Real Estates mål är att genom aktiv förvaltning väsentligen öka värdet på fastigheter. Carlyle Europe Real Estate har sex rådgivningsenheter baserade i München, London, Madrid, Milano, Paris och Stockholm, vilka råder tre Luxemburgbaserade europeiska fastighetsfonder – Carlyle Europe Real Estate Partners I-III. Det totala värdet på fondernas tillgångar under förvaltning uppgår till 3,4 miljarder euro. The Carlyle Group är ett globalt private equity-företag och stängde sin första fastighetsfond för investeringar i USA 1997 och som sedan dess varit sponsor för ytterligare 10 fastighetsfonder I USA, Europa, Asien och Latinamerika. Det totala värdet på förvaltade fastighetstillgångar uppgår till 11 miljarder dollar. www.carlyle.com

Om The Carlyle Group

The Carlyle Group (NASDAQ: CG) är en global kapitalförvaltare av alternativa investeringar med 159 miljarder dollar under förvaltning placerade i 94 fonder och 63 fond i fond strukturer, per den 31 mars 2012. Carlyle investerar inom fyra tillgångsslag – corporate private equity, fastigheter, globala marknadsstrategier och fond-i-fondlösningar - i Afrika, Asien, Australien, Europa, Mellanöstern samt Nord- och Sydamerika, med fokus på flyg och försvar, fordon och transport, konsument och detaljhandel, kraft och energi, finansiella tjänster, hälsovård, industri, infrastruktur, teknologi- och affärstjänster samt telekommunikation, media och transport. The Carlyle Group har mer än 1300 anställda på 32 kontor fördelat över 6 kontinenter.

Om Aastra Telecom Sweden AB

Aastra Telecom Sweden AB är en del av Aastra Technologies Limited, som utvecklar och levererar integrerade kommunikationslösningar, s k Unified Communications, för företag. Aastra förvärvade 2008 Ericssons verksamhet för företagskommunikation och är därmed ledande inom telekommunikation, med verksamhet i närmare 40 länder. Lösningarna bygger på öppna standarder och omfattar IP-baserad och traditionell nätverkskommunikation med fasta och trådlösa telefoner, applikationer för unified communications, samt växlar.
Aastra har fler än 2 000 medarbetare med huvudkontor i Ontario, Kanada och är börsnoterat på Torontobörsen. I Sverige finns vi representerade i Stockholm och Örebro. Hos oss står alltid kunden i fokus. Tillsammans med vårt rikstäckande nätverk av partners och återförsäljare kan vi hjälpa dig att välja mellan olika komponenter för att skapa en lösning som passar just dig och som kan växa i takt med dina framtida verksamhetsbehov. Unified Communications på dina villkor.

Taggar: