The Carlyle Group ger ut sin årliga rapport för 2010

Under 2010 investerades 7 miljarder dollar och 7,5 miljarder dollar gavs i avkastning till investerarna

The Carlyle Group (Carlyle) har idag släppt sin årliga rapport för 2010, rapporten på 60 sidor finns tillgänglig för allmänheten på Carlyles hemsida på www.carlyle.com.

-          Vi är stolta över att kunna presentera vår 11:e årliga rapport till investerare och allmänheten. I år har vi fokuserat på Carlyles innovationer, mångfald i investeringar, vår erfarenhet av att skapa en stabil utveckling och samverkan för att dela kunskap och expertis runt om i världen, säger David M. Rubenstein, Carlyle Co-founder och Managing Director.

-          De senaste tio åren har varit en spännande tid för Carlyle, med förändring och tillväxt, nya människor, nya geografiska områden och nya branscher. Vårt globala team inom marknadsstrategi har fördjupat och breddat produkterbjudandet genom ett stort CLO förvärv, etableringen av ett energi/mezzaninteam och förvärvet av en majoritetsandel i Claren Road, en hedgefond med 5 miljarder dollar under förvaltning. Det är tjugofyra år sedan vi startade Carlyle, men med så många möjligheter framför oss är varje dag en ny början, fortsätter Rubenstein.

Höjdpunkter:

• 6,4 miljarder dollar i avkastning till investerare under första kvartalet 2011
  • 7,5 miljarder dollar i avkastning till investerare under 2010
  • Carlyle investerade 7 miljarder dollar i eget kapital på sex kontinenter inom corporate private equity, realtillgångar och globala marknadsstrategier under 2010
  • Fjorton fallstudier på investeringar, bland annat: AlpInvest (en av världens största investerare inom private equity); Claren Road (en lång-kort hedgefondförvaltare på företagskrediter); kbro Limited (Taiwans största operatör på kabel-tv); Booz Allen Hamilton (leverantör av management- och teknologikonsulttjänster); Multiplan (den största hälsovårdsleverantören i USA); Grupo Qualicorp (en fullserviceleverantör av hälsotjänster i Brasilien); och White Tower portföljen (sex landmärken och vinstgenererande kontorsfastigheter)
  • Carlyles engagemang för Corporate Citizenship och dess partnerskap med Environmental Defense Fund, Junior Achievement och Robert Toigo stiftelsen
  • 4 miljarder dollar i investeringar som anställda efter skatt avsatta till Carlyles fonder
  • 990 anställda i 19 länder förvaltar 106,7 miljarder dollar i 84 fonder inom tre tillgångsslag (corporate private equity, realtillgångar och globala marknadsstrategier)

Mediakontakt:
Chris Ullman, +1 (202) 729-5399
Christopher.Ullman@carlyle.com

Om the Carlyle Group