The Carlyle Group lanserar podcastprogram

En gång i månaden kommer Carlyles ledning ge marknadskommentarer och analyser

I öppningsavsnittet diskuterar Co-CEO Bill Conway det rådande globala investeringsklimatet

Podcastavsnitten kommer finnas tillgängliga på iTunes och Carlyles hemsida

Washington, DC – Den globala kapitalförvaltaren av alternativa investeringar The Carlyle Group (NASDAQ:CG) lanserade idag Carlyle ValueCast, en månatlig podcastsändning som kommer innehålla marknadskommentarer och analyser framförda av Carlyles ledningsgrupp. I ValuCasts öppningsavsnitt kommer Carlyles medgrundare och Co-CEO William E. Conway, Jr. diskutera utsikterna för globala investeringar under 2013.

"Carlyles ValuCast är ett innovativt sätt att dela Carlyles ledningsgrupps insikter och analyser av den globala ekonomin och det rådande investeringsklimatet. Vi tror att fondsparare, offentliga andelsägare och allmänheten kommer att uppskatta och förhoppningsvis dra nytta av diskussionerna”, berättar David Marchick, Managing Director och chef för Global Affairs på Carlyle.

Carlyles ValuCast kommer finnas tillgänglig på iTunes och på Carlyle.com. Det går även att prenumerera på ValuCast-avsnitt antingen via iTunes eller genom Carlyles Alerts och prenumerationssida. Framtida avsnitt kommer bland annat behandla ämnen som: energirevolutionen i USA; prognoser för tillväxtmarknader; kreditmarknader: kan man generera Alpha?; och även diskutera frågan om det går att skapa avkastning i en värld med nollavkastning.

Podcasten kommer hållas på engelska.

Om The Carlyle Group

The Carlyle Group (NASDAQ: CG) är en global kapitalförvaltare av alternativa investeringar med 157 miljarder dollar under förvaltning placerade i 101 fonder och 64 fond-i-fond strukturer, per den 30 september 2012. Carlyle investerar inom fyra tillgångsslag – corporate private equity, fastigheter, globala marknadsstrategier och fond-i-fondlösningar - i Afrika, Asien, Australien, Europa, Mellanöstern samt Nord- och Sydamerika, med fokus på flyg och försvar, fordon och transport, konsument och detaljhandel, kraft och energi, finansiella tjänster, hälsovård, industri, infrastruktur, teknologi- och affärstjänster samt telekommunikation, media och transport. The Carlyle Group har mer än 1300 anställda på 32 kontor fördelat över 6 kontinenter.

www.carlyle.com

www.youtube.com/onecarlyle