Hent The Economist i App Store

Report this content

The Economist Group har i dag verdenspremiere på The Economist, bladhusets flagskib, på to nye applikationer: The Economist til iPhone og The Economist til iPad kan hentes i App Store. Med de gratis applikationer følger hver uge en smagsprøve på nogle af de mest læseværdige artikler udvalgt af redaktøren. Den fulde udgave af The Economist vil kunne købes med In App Purchase hver torsdag aften kl. 21.00 GMT / 22.00 CET (dansk tid).

Abonnenter på den digitale og trykte udgave får fuld og ubegrænset adgang til The Economist til iPad, iPhone og iPod touch samt internetudgaven af The Economist blot ved at indtaste deres abonnementsoplysninger.

Den enkelte udgave af The Economist gemmes på brugerens enhed, således at det er muligt at læse hele tidsskriftet uden internetforbindelse. Med hver udgave følger desuden den komplette lydudgave, hvor samtlige artikler indtales af professionelle nyhedsoplæsere.

John Micklethwait, chefredaktør for The Economist, udtaler: "Vi har givet tidsskriftet et nyt format, således at enhederne udnyttes optimalt, samtidig med at brugerne vil kunne glæde sig over den velkendte følelse af The Economist i papirudgaven med alle den enkelte uges tilhørende artikler, grafer, kort og billeder. Og vi har integreret vores lydudgave, der indtales af professionelle nyhedsoplæsere, således at brugeren uden videre kan skifte mellem læsning og lytning. Vi har virkelig lagt os i selen for at sikre, at de ny udgaver af The Economist ikke alene er brugervenlige men også giver vores læsere følelsen af genkendelse."

Oscar Grut, administrerende direktør for digitale udgivelser, udtrykker det således: "Vores trykte udgave har passeret et oplag på halvanden million for opadgående. Vi forventer, at vores digitale tilbud i løbet af kort tid vil nå samme oplag. iPads og iPhones er perfekte til at læse og lytte til The Economist, og vi forudser en lys fremtid med vores støt voksende læserskare inden for alle medier. Vi har udviklet nogle elegante applikationer, der viderefører den læseoplevelse, som vores læsere påskønner stærkt ved den trykte udgave: At den kan læses uden forstyrrelser. Dertil kommer, at vores applikationer giver ny læsere en glimrende forsmag på The Economist, idet vi har til hensigt hver uge at bringe et antal artikler udvalgt af redaktøren. Vi håber, at mange af de ny læsere vil tage skridtet videre og abonnere på den fulde ugentlige udgave."

The Economist-applikationerne til henholdsvis iPhone og iPad kan downloades ganske gratis til iPad, iPhone eller iPod touch fra App Store eller på http://www.itunes.com/appstore. Enkeltnumre kan hver uge købes med In App Purchase for 5,99 USD / 3,49 GBP / 4,99 EUR. Abonnementspriserne kan ses på www.economist.com/subscriptions.

Applikationerne er udviklede for The Economist af AgaveApps (iPhone) henholdsvis TigerSpike (iPad).

Denne pressemeddelelse er udsendt af Grayling på vegne af The Economist Group. Få flere oplysninger ved at skrive til ukpressoffice@economist.com eller ringe til: Charlotta Friborg, Grayling, +46 70 624 97 81

Vil du gerne have endnu større udbytte af The Economist?

§  Slut dig til de mere end 400.000 læsere, der i dag følger os på Twitter: http://twitter.com/theeconomist
Send en sms med ordlyden ALERT til 80801 og modtag en gratis sms fra The Economist hver torsdag eftermiddag med de vigtigste internationale forsidehenvisninger fra ugens udgave af bladet – før alle andre.

§  Eller få tilsendt en mail hver fredag morgen med et mere udførligt sammendrag af nyhederne i den nyeste The Economist. Send en mail til ukpressoffice@economist.com.

Om The Economist Group

De udgivelser og tjenester, der markedsføres under varemærket The Economist er The EconomistThe Economist på internettet, Economist Intelligence Unit, Economist-konferencer, The World In og Intelligent Life. Til koncernens andre varemærker hører CQ-Roll Call Group og European Voice (der henvender sig til beslutningstagere i henholdsvis Washington og Bryssel) samt EuroFinance, der er en uddannelses-, konference- og forskningsvirksomhed inden for likviditet, finansiering og risikostyring. The Economist Group er privatejet. som papirtidsskrift,

www.economistgroup.com