The Labyrinth rekryterar Christian Holm Barenfeld (M) som senior rådgivare

Report this content

Christian Holm Barenfeld ansluter till The Labyrinth som senior rådgivare. Christian har en lång bakgrund inom Moderaterna och har de senaste tolv åren varit riksdagsledamot med uppdrag främst inom utrikes- och arbetsmarknadspolitik. Därutöver har han haft olika befattningar på både kommunal och regional nivå.

-      Det känns kul och spännande att få börja jobba med en växande och så framtidsinriktad public affairs-byrå som The Labyrinth och deras övriga rådgivare. Jag hoppas genom min långa erfarenhet och mitt breda kontaktnät från riksdagsarbetet inom framför allt utrikes-, Europa- och arbetsmarknadspolitiken kunna tillföra ytterligare kompetens och utveckling till The Labyrinth, säger Christian Holm Barenfeld.

-      The Labyrinth fortsätter att växa med ny kompetens och erfarenhet. Internationella samarbeten blir allt viktigare och med mångsidige och rutinerade Christian Holm Barenfeld i teamet stärker vi ytterligare vårt kunderbjudande i dessa segment, säger Anders Ekdahl, VD för The Labyrinth.

Christian Holm Barenfeld är ekonom och kommer närmast från rollen som riksdagsledamot mellan åren 2006-2018. I riksdagen representerade han Moderaterna i Utrikesutskottet, Arbetsmarknadsutskottet och EU-nämnden samt i NATO:s och OSSE:s parlamentariska församlingar och har därutöver haft en rad internationella politiska uppdrag. Christian ingick också i den moderata riksdagsgruppens förtroenderåd. Därutöver har Christian tidigare arbetat som politisk sekreterare, varit vice ordförande i Muf och under många år verkat som internationell sekreterare för ungdomsförbundet.