Lexington Company nu på börsen

Idag inleds handeln med Lexington Company AB:s aktier på First North, Nasdaq OMX i Stockholm.

Stockholm 2014.02.18

Idag inleds handel med Lexington Company AB:s aktier på First North, Nasdaq OMX i Stockholm. Lexington Company AB finns idag representerat i 20 länder över hela världen. Lexington Home Collection finns i exklusiva varuhus som House of Fraser i Storbritannien, El Corte Ingles i Spanien, Lotte i Korea, Stockkmann i Finland, High Tech i Italien och Ilum Bolighus i Danmark. Lexington Clothing Collection lanserades 2008 och säljs i Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Kina, Storbritannien och USA idag. Du hittar Lexington hos cirka 900 återförsäljare i 20 länder med 19 Lexington-butiker i Skandinavien, 24 i Kina och 3 i USA.

”Vi är glada över att bolagets aktie blivit antagen upptagen till handel på First North och vår ambition är att fortsätta att leverera på våra finansiella mål och skapa aktieägarvärde. Vi har utvecklat vårt företag och varumärke med stor omsorg och detta återspeglas i företagets historia av långsiktig lönsamhet och tillväxt. Vi tror att vårt erbjudande och vår marknadsexponering mot premium-segmentet av ”Home” och ”Clothing” ökar vår attraktionskraft. Nu ser vi fram emot att fortsätta vår resa och expandera ytterligare, säger Kristina Lindhe, vd och grundare, Lexington Company.

Livsstilsvarumärket Lexington Company AB finns idag representerade med Home och Clothing i över 20 länder världen över. Främst i Europa, men även i Asien och Nordamerika. The Lexington Home Collection finns representerat i exklusivare varuhus som House of Fraser i Storbritannien, El Corte Ingles i Spanien, Lotte i Korea, Stockmann i Finland, High Tech i Italien och Illum Bolighus i Danmark. The Lexington Clothing Collection lanserades 2008 och säljs idag i Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Kina, U.K. och U.S.A. Totalt återfinns Lexington Company’s produkter hos cirka 900 återförsäljare i 20 länder med 19 Lexingtonbutiker i Skandinavien, 24 i Kina samt 3 i USA. www.lexingtoncompany.com Welcome to our world! Welcome to our dream!

Malin Jonsson
CFO