The Lexington Company AB (publ) – byte av Certified Adviser till Arctic Securities

Stockholm 2016-06-03

Från och med 9 juni 2016 kommer The Lexington Company byta Certified Adviser till Arctic Securities

The Lexington Company har ingått avtal med Arctic Securities avseende tjänsten som Certified Adviser. Arctic Securities tillträder som Certified Adviser den 9 juni 2016. Fram tills dess kommer Erik Penser Bank att fortsatt agera Certified Adviser åt bolaget.

Arctic Securities verkar i Sverige genom det helägda dotterbolaget Nordic Fixed Income AB.

För mer information. Vänligen kontakta:

Tommy Lindhe, COO
+46 (0)8 54 55 58 00

Livsstilsvarumärket Lexington® finns idag representerat med produkter inom Home och Clothing i över 20 länder världen över. Främst i Europa, men även i Asien och Nordamerika. The Lexington Home Collection finns presenterat i Lexington Corners i exklusivare varuhus som KaDeWe i Tyskland, John Lewis i Storbritannien, El Corte Ingles i Spanien, Lotte i Korea, Stockmann i Finland och Illum Bolighus i Danmark m.fl. The Lexington Clothing Collection lanserades 2008 och säljs idag via återförsäljare i Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Kina, U.K. och USA, samt i egna butiker. Totalt återfinns Lexingtons produkter hos över 900 återförsäljare i 21 länder. Lexington Company AB driver 23 Lexington Concept Stores i Skandinavien och 2 i USA. Vidare finns bl.a. 25 Lexington Franchise Stores i Kina, 7 i Taiwan och 1 i Singapore. Lexingtons egen On-line Store levererar produkter till 18 marknader.

Detta pressmeddelande innehåller information som The Lexington Company AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden.