The Lexington Company AB (publ) anställer Chief Commercial Officer

04/04/22

”Vi är väldigt glada att kunna meddela att Lexington Company har anställt Pooya Jalali som Chief Commercial Officer, med ansvar för vår fortsatta expansion i och utanför Norden. Pooya kommer att ansvara för alla våra olika försäljningskanaler, dotterbolag och partners på olika marknader runt om i världen” säger Tommy Lindhe, ordförande i The Lexington Company AB (publ). Pooya Jalali tillträder sin nya tjänst i början av juni.

Pooya kommer senast från rollen som Global Head of E-Commerce på J.Lindeberg där han också varit en del av den globala ledningsgruppen. Pooya har innan dess ett förflutet från flera ledande roller på GANT i Stockholm, främst inom deras e-handel. Pooya var också under en period e-handelsansvarig för GANT North America.

Pooya har en entreprenöriell bakgrund där han efter sin examen drev eget e-handelsbolag under några år, och var verksam inom distribution och retail. Han har över tio års erfarenhet från olika typer av e-handel där han under de senaste åren främst arbetat inom fashion- och retailbranschen med fokus på digital transformation och e-handelsutveckling.

***

För mer information, vänligen kontakta Tommy Lindhe, styrelseordförande i Lexington Company.

Telefon:      +46 (0)8 54 55 58 00
Email:         tommy.lindhe@lexingtoncompany.com

Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande klockan 15.00 CEST den 4 april 2022. Lexingtons aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet LEX. Arctic Securities är bolagets Certified Adviser, e-mail: certifiedadviser@arctic.com, tel: +46 (0)8 44 68 61 00.