THE LEXINGTON COMPANY AB (PUBL) BOKSLUTSKOMMUNIKÉ JANUARI - DECEMBER 2014

• EBITDA-marginalen uppgick till 9,7 (6,8) procent

• Periodens resultat uppgick till 13,8 (6,5) MSEK

• Resultat per aktie uppgick till 2,97 (1,39) SEK

• Styrelsen har beslutat att föreslå årsstämman en utdelning om 0,5 (0,25) SEK per aktie, totalt 2,445 (1,16) MSEK

VD HAR ORDET

Under 2014 har vi fortsatt att utveckla vår multikanalstrategi. Alla våra säljkanaler visade god tillväxt drivet av starka kollektioner, lyckosamma event i butiksledet och hög aktivitet i sociala medier. Särskilt stark var ökningen av julförsäljningen i vår webbshop. Tillväxten inom båda våra produktområden, Home och Clothing har varit god. Att­raktiva kollektioner och en fortsatt satsning på varumärkes­byggande i traditionell media, i kombination med en ökande satsning på digital kommunikation har gett god effekt. Alla våra stora marknader har haft en god tillväxt under 2014.

Under de kommande kvartalen har vi fullt fokus på fortsatt tillväxt. I januari deltog vi på den stora internationella mässan Maison & Objet i Paris. I Tyskland är vi just nu aktiva i mässammanhang som ett led i lanseringen av Clothing på den tyska marknaden. I USA har vi påbörjat ett projekt med syfte att hitta rätt distributionspart­ner för att nå amerikanska återförsäljare inom produktområdet Home. Våra Partners i Asien planerar öppningar av nya Lexington Corners på kända varuhus. Integrationen av vårt digitala erbjudande och våra fysiska butiker i ett nytt integrerat handelssystem är nu i slutfasen och vi räknar med att det är klart i samband med att vi byter till det nya affärssystemet den 1 april.

Vi har ett spännande år framför oss!

Welcome to our world, welcome to our dream.

Kristina Lindhe, Verkställande Direktör

Malin Jonsson, CFO, Tel: 46 (0)8 54 55 58 00
Tommy Lindhe, COO/ Styrelsens ordförande, Tel: 46 (0)8 54 55 58 00

Lexington AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 februari 2015, kl 08:00 CET.

Livsstilsvarumärket Lexington Company AB finns idag representerade med Home och Clothing i över 20 länder världen över. Främst i Europa, men även i Asien och Nordamerika. The Lexington Home Collection finns representerat i exklusivare varuhus som House of Fraser i Storbritannien, El Corte Ingles i Spanien, Lotte i Korea, Stockmann i Finland, High Tech i Italien och Illum Bolighus i Danmark. The Lexington Clothing Collection lanserades 2008 och säljs idag i Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Kina, U.K. och U.S.A. Totalt återfinns Lexington Company’s produkter hos cirka 900 återförsäljare i 20 länder med 19 Lexingtonbutiker i Skandinavien, 24 i Kina samt 3 i USA. www.lexingtoncompany.com

Citat

Kristina Lindhe, Verkställande Direktör