Gorbachev, Douglas och Trump till Sverige- The London Speaker Bureau expanderar med nytt svenskt kontor

Report this content

Nu öppnar en av världens största talarbyråer, The London Speaker Bureau Scandinavia, i Stockholm. Genom ett globalt nätverk kan internationella ikoner och förebilder som exempelvis Donald Trump och Michael Douglas bokas som föreläsare på möten, konferenser och event i Sverige.

Varför inte få svar på frågor om Rysslands framtid av självaste Gorbachev, ta ett råd av entreprenören och äventyraren Sir Richard Branson, eller höra hur världens största sociala nätverk har utvecklats direkt av dess grundare? The London Speaker Bureau tillhandahåller dagens ledande och mest inspirerande talare från hela världen vare sig det gäller affärer, politik, miljö, vetenskap eller motivationstalare till den offentliga eller privata sektorn. Representanterna till den svenska satsningen är Alex Krause och Adriano Baggio. – Vi är väldigt stolta över att kunna presentera eftertraktade talarnamn som till exempel Peter Draper, marknadsföringsgurun bakom det engelska fotbollslaget Manchester United och Chris Hughes, en av skaparna bakom succésajten Facebook, säger Alex Krause. Med kontor i tio länder har The London Speaker Bureau ett internationellt nätverk som står i en klass för sig. Samtliga talare som representeras av företaget är noggrant utvalda och räknas till de mest erkända auktoriteterna inom sitt segment. Till skillnad från många andra talarbyråer är The London Speaker Bureau den enda länken mellan talare och kund. I dag efterfrågar många företag nya sätt att inspirera och leda anställda. Det märks inte minst på efterfrågan på talare med unika erfarenheter, som kan motivera eller på annat sätt bidra till eftertanke. Senare i år kommer The London Speaker Bureau att finnas representerade under Eventdagarna i Göteborg. Då kommer ovan nämnda Peter Draper och David Magliano, mannen som såg till att London blev en olympisk stad, att dela med sig av sina erfarenheter. – Det är definitivt rätt tidpunkt och känns både angeläget och naturligt att finnas på plats med ett kontor i Sverige. Vi erbjuder en källa till inspiration och kreativitet från världens alla hörn och områden. Dessutom är det fördelaktigt att våra talare är tillgängliga direkt genom oss, fortsätter Adriano Baggio. The London Speaker Bureau grundades 1995 av Tom Kenton-Slaney och Brendan O’Connor. I dag har The London Speaker Bureau kontor i London, Dublin, Paris, Frankfurt, Kapstaden, Delhi, Hong Kong, Kuala Lumpur, Rio de Janeiro och nu även i Stockholm. För ytterligare information vänligen kontakta: The London Speaker Bureau Scandinavia Alex Krause Mobil: +46 (0)76 31 72 354 alex@londonspeakerbureau.se The London Speaker Bureau Scandinavia Adriano Baggio Mobil: +46 (0)73 533 6304 adriano@londonspeakerbureau.se Micael Bindefeld AB Elina Gregor, pressekontakt Mobil: +46 (0)70 760 4500 elina@bindefeldab.se The London Speaker Bureau Scandinavia Tel: +46 8–457 57 53. www.londonspeakerbureau.se Postadress: Box 19193, 104 32 Stockholm. Besöksadress: Hagagatan 25 B, Stockholm

Taggar: