The Single Malt Fund AB (publ) skjuter på lanseringen av e-handel

The Single Malt Fund AB skjuter på lanseringen av sin e-handel, efter att det framkommit regulatoriska krav som ännu inte uppfyllts lokalt i Irland där fonden har sin operativa verksamhet.

-Licensen i fråga tar oväntat lång tid, under rådande omständigheter, men det är en formalitet som gör att vi tyvärr blir tvungna att skjuta på vår emotsedda lansering av The Single Malt Shop, säger fondens VD, Christian Svantesson i en kommentar.
-Vi kommer att lansera hemsidan så snart som möjligt, under Q1 nästa år, för att omedelbart börja realisera en del av de investeringar vi har gjort, vilket är något vi ser fram emot för att synliggöra värdetillväxten i fonden, avslutar Svantesson.Styrelsen ser inte att denna försening kommer att påverka fondens mål om avkastning.

Denna information är sådan som The Single Malt Fund AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11:e november, 2020 kl. 20:30 CET.

Emittentens VD: Christian Svantesson

christian.svantesson@thesinglemaltfund.com

Om The Single Malt Fund AB (publ.)

The Single Malt Fund AB (publ.) (TSMF) är en alternativ investeringsfond som regleras av lagen (2013:561) om förvaltare av alternativa investeringsfonder. TSMF erbjuder de investerare som är intresserade av TSMFs investeringsstrategi att teckna sig för Andelslån. Teckning sker på fondens emissionsinstitut Mangolds hemsida. Se vidare: https://www.mangold.se/emission/teckning-av-kapitalandelslan-i-the-single-malt-fund-ab-publ/. Med de medel som inflyter inom ramen för emissionen avser TSMF att genomföra ytterligare investeringar i det helägda dotterbolaget, The Single Malt Fund Trading Limited (Irland), vars verksamhet direkt eller indirekt avser handel och investering whisky, såsom färdig whisky, eller whisky i produktion och därmed tillhöriga produkter.