The Viral Company - Årets Byrå 2011

Report this content

Under gårdagens prisutdelning på Stockholm Waterfront blev The Viral Company Årets Byrå 2011 i kategorin medelstora digitala byråer.

Totalt hade 197 byråer kvalificerat sig, och slutligen konkurrerade 88 nominerade byråer om utmärkelserna i de olika kategorierna. Manne Schagerström, byråchef, säger:

”Vi är otroligt stolta och glada över att bli utsedda till Årets Byrå 2011. Den här tävlingen betyder mycket för oss, framför allt eftersom det är kunderna som är jury. Det är ett kvitto på att våra kunder ser värdet i att vi effektivt kan kommunicera deras varumärken på nya och innovativa sätt i digitala och sociala medier. Och de uppskattar att vi brinner för att leverera bra resultat. Tusen och åter tusen tack till alla fantastiska uppdragsgivare!”

The Viral Company arbetar med strategi och marknadsföring i digitala och sociala medier, allt ifrån kampanjer till kontinuerlig närvaro på olika digitala plattformar. Facebook har nyligen uppmärksammat byrån för sitt 360-graders arbete med att bygga smart social närvaro online och publicerat hela sex av byråns case på Facebook Studio, där Facebook visar vad de anser är best practice inom marknadsföring på sin egen plattform. Här kan du se ett av casen.

Länk till alla case från adidas, Saab, Junkyard, Coop och Babyshop.

Årets Byrå är en branschstudie som består av flera undersökningsdelar. Genom enkäter och djupintervjuer med deltagande byråers kunder kartläggs hur nöjda Sveriges största kommunikationsköpare är med sina byråer.

Se länken för mer information om Årets Byrå 2011.

För mer information kontakta Manne Schagerström, vd The Viral Company.

Mail: manne@theviralcompany.com

Mobil: 0705-7710 00