EGENPRODUCERADE KOMEDISERIEN SONNYS CHANS MED DEMI LOVATO HAR PREMIÄR FREDAG DEN 21 AUGUSTI KL 18:35 PÅ DISNEY CHANNEL

Nästa stora nyhet för barn, tweens och familjer, komediserien Sonnys Chans, har premiär på Disney Channel fredagen 21 augusti kl 18:35. Det andra avsnittet visas dagen efter premiären. I serien medverkar skådespelerskan och sångerskan Demi Lovato (Disney Channels Camp Rock och Universals ”Don’t Forget” solo debutalbum).

Sextonåriga Demi Lovato spelar Sonny Munroe, en talangfull tjej från amerikanska mellanvästern som flyttar till Los Angeles för en roll i den populära komedieserien för tweens och tonåringar, So Random!. Men livet bakom kulisserna i Hollywood är inte så idylliskt som Sonny tänkt sig. Särskilt inte med tanke på hennes medskådespelare: den självupptagna Tawni, den inställsamme Nico, skämtaren Grady, den excentriska Zora. Och förstås drömmaren Chad Dylan Cooper, stjärna i dramaserien MacKenzie Falls, tonårsdramat som spelas in i studion bredvid, och den ständiga rivaliteten med konkurrenterna från So Random!. Förutom Demi Lovato medverkar en lång rad unga, begåvade skådespelare: Tiffany Thornton (Disney Channels film Hatching Pete), Sterling Knight (17 Again), Brandon Mychal Smith (Disney Channels Phil Från Framtiden), Doug Brochu (iCarly) och Allisyn Ashley Arm (Dive Olly Dive!). Bland de återkommande gästskådespelarna syns Nancy McKeon (Facts of life, The Division) som Sonnys mamma, Connie Munroe, Michael Kostroff (The Wire) som producenten Marshall Pike och Vicki Lewis (News Radio) som läraren Miss Bitterman. Premiärkvällen av Sonnys chans inleds med nya avsnitt från säsong 3 av den populära komediserien Hannah Montana och Jonas Brothers: lever drömmen, en reality-serie om det platinasäljande bandet Jonas Brothers som har blivit ett fenomen. Handlingen i de två första avsnitten, där andra avsnittet visas dagen efter premiären: •Fredag den 21 augusti kl 18:35 I första avsnittet av Sonnys chans anländer Sonny Munroe till Los Angeles. Hon är ivrig att få träffa sina nya medskådespelare i hennes absoluta favorithumorprogram So Random!. Efter ett kyligt mottagande från Tawni försöker Sonny imponera på de andra genom att komma med egna idéer på hur en sketch kan förbättras. •Lördag den 22 augusti kl 10:05 I andra avsnittet träffar Sonny stjärnan Chad Dylan Cooper från dramaserien MacKenzie Falls i kafeterian och får höra om den pågående rivaliteten mellan de två skådespelarteamen. När stämningen blir spänd försöker sig Sonny på en försoningsgest. Serien har skapats av Steve Marmel (Yin Yang Yo!, Fairly Odd Parents), som också producerar tillsammans med Michael Feldman (Disney Channels That's so Raven och Cory i Vita huset). Brian Robbins (Varsity Blues, One Tree Hill, Smallville och All That) och hans produktionspartner Sharla Sumpter Bridgett (Wild Hogs, Coach Carter) agerar också producenter genom det egna bolaget Varsity Pictures. Bakom serien står It's a Laugh Productions. På Sonnys Chans-sajten på www.disneychannel.tv hittar man exklusiv information om rollfigurerna, ett roligt ”Så Sketchigt”-spel, ett ”Hur Random är du?”-test, klipp från serien och gratis nedladdningar.