The Library rekryterar ny vd

Report this content

Magnus Hansson tillträder nu som vd för IT-bolaget The Library. Företagets tidigare vd, Monir Eriksson, kommer i fortsättningen att arbeta dels med produktutveckling.

Magnus Hansson är född 1966 och utbildad i affärs- och marknadsorienterade ämnen vid Jönköpings universitet, har under lång tid varit partner på Ymer Reklambyrå samt för IN Group New Business Manager för Nord-/Öst Europa .

Magnus har arbetat med affärsutveckling, strategisk kommunikation samt marknadssegmentering i femton år, bland annat som strategisk konsult i reklambyrån Ymer och som chef för affärsutveckling i säkerhetsföretaget G4S.

Magnus har tidigare även suttit i styrelsen för det globala reklamnätverket IN Group, där han även ansvarade för organisationens digitala kommunikation och New Business Manager för Nord-/Öst Europa.

Mattias Carlsson, styrelseordförande, kommenterar:

”Magnus Hansson tillför verksamheten operativ kraft. Med ett internationellt kontaktnät och betydande erfarenheter från den globala mediemarknaden så är han också ett naturligt val av vd för The Library. Nu blickar vi framåt mot en mycket intressant höst med fokus på omedelbar expansion.”

Om företaget

The Librarys digitala plattform för hantering av video ger användare och ägare av video möjlighet att konvertera, formatera och distribuera filmer på ett enkelt sätt. Plattformen skapar kontroll samt automatiserar hela arbetsflödet, vilket innebär sänkta kostnader, ökad säkerhet och tillgänglighet samt nya affärsmöjligheter för exempelvis produktionsbolag samt TV-kanaler.

Under hösten 2011 övergår The Library till att erbjuda den globala marknaden en cloudbaserad tjänst. Bland företagets kunder kan nämnas Universal Music, Hobbyfilm, Social Club,  MTG samt Vattenfall.

Internationella marknadsröster om Magnus Hansson

Matias Mero, Director, Digital marketing, Satumaa Oy
“Magnus is a combination of a true sales oriented and hard working person. He has excellent skills in various areas of businesses and a huge contact network all over the world. He is also top class person to work with and most of all a person you can trust.

Miguel Santos, International Business Director & Board member, Brandia Central
“Magnus has a high standard profile for international business and is experienced in communication business development with an fantastic portfolio in digital solutions.
From my side I see him as a friend and a totally realiable person.”

För frågor om detta pressmeddelande samt kommentarer, kontakta gärna:

Mattias Carlsson, styrelseordförande
mattias.carlsson@thelibrary.se

För frågor samt kommentarer om verksamheten, kontakta gärna:

Magnus Hansson, vd
magnus.hansson@thelibrary.se

The Library helps digital video content owners, primarily TV-broadcasters, to manage, convert, format and distribute digital video content. The platform gives clients full control over the video production and post-production chain, today totally reliant on manual input, empowering them to make the most out of their content library.

Taggar: