Thinc Collective växer ytterligare - KKM gruppen ansluter till kommunikationskoncernen

Report this content

Ett av Sveriges största byråkollektiv satsar ännu hårdare på att bredda begreppet kommunikation och utbildning i en förändrad värld. Kommunikationskoncernen Thinc (före detta Nowagruppen) knyter nu till sig KKM gruppen.

KKM, med kontor i Stockholm, har med sina fyra affärsområden; Skola & Förlag, Påverkan & Kommunikation, Digitalt lärande och Produktion sedan 2005 definierat kommunikation på ett nytt sätt.

- KKM tillför digitalt lärande och utbildning till vår kommunikationsportfölj och stärker upp vårt kreativa erbjudande inom hållbarhetsområdet. Vi ser att framtidens kommunikation kommer ha ännu större behov av ett lärande och hållbarhetsperspektiv. Det kan handla om allt från att öka allmänhetens kunskaper om ekologiska livsmedel till att påverka mer nischade grupper i samhället om viktiga val livet, säger Anders Wallqvist koncernchef på Thinc.

Koncernen, som nu omfattar 11 bolag, omsätter 160 miljoner kronor och har en byråintäkt på 75 miljoner kronor. Tillsammans spänner bolagen över så gott som alla slags discipliner inom kommunikation, alla med en gemensam nämnare; att vara innovativa och lösa svårlösta problem. Inom gruppen finns e-learning, hållbarhetskommunikation, reklam, analys, strategi, PR, content, film och foto, varumärkesutveckling, mediaköp, e-handelslösningar och webb, inredning mässor och event och mycket annat.

- Vi tror på det egna entreprenörskapet. Att kunna ha kvar det och ändå få bli del av något större är något vi fastnade för med Thinc, säger Per Hazelius delägare och VD för KKM gruppen.

- Thincs modell med att kunna både vara Thinc och KKM, där vi stöttar och hjälper varandra har fallit på plats på ett jättebra sätt, tillägger han.

De olika bolagen utför uppdrag på egen hand, under egna varumärken. Eller tillsammans när så krävs i det gemensamma varumärket Thinc. Bolagen sitter tillsammans, ägs delvis tillsammans, har gemensam administration, it, CRM, ekonomi och HR-funktion. Gruppen har kunder som AstraZeneca, Volvo Group, ManpowerGroup, GP Batteries, Pulsen, Dahls Konditori, Ikea, Stockholms Stad, Göteborgs Stad, Regeringskansliet, Defa, Brio, Norsk-Svenska Handelskammaren, Sigma Technology, Arbetsförmedlingen med många fler.

För mer information:

Anders Wallqvist, koncernchef Thinc CollectiveTel: +46 (0)707-220842, mail: anders.wallqvist@thinccollective.se

Thinc Collective består av 11 bolag omsätter cirka 160 miljoner kronor, med en ­byråintäkt på cirka 75 miljoner kronor. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Det äldsta bolaget i gruppen startade 1991 och koncernen har funnits sedan 2005. Thinc Collective består av ADV, DNA AgencyHabermax, KKMgruppen, Nowa Kommunikation, Nowadays, EmpowerStillback, Tre ArtArtiflex och Tigerton.

Snabbfakta

Ett av Sveriges största byråkollektiv satsar ännu hårdare på att bredda begreppet kommunikation och utbildning. Kommunikationskoncernen Thinc (före detta Nowagruppen) knyter nu till sig KKM gruppen.

Citat

Anders Wallqvist, koncernchef Thinc Collective