Miljöminister Andreas Carlgren inledningstalar på unikt miljöseminarium

Report this content

Den 15:e oktober ges en exklusiv möjlighet att lyssna på 2007 års Nobelpristagare Al Gore. Han kommer till Sverige enbart för att tala på Thinking Green seminariet i Nacka Strand. Miljöminister Andreas Carlgren kommer att öppna seminariet med ett inledande tal. Ett unikt tillfälle att höra två engagerade talare debattera kring miljöfrågor. Kan de ge konkreta tips på hur företag och organisationer kan ta snabbare och större steg för att ställa om till ett mer hållbart samhälle?

Thinking Green seminariet är ett unikt tillfälle för svenska företag att samlas, lyssna, deltaga och diskutera en viktigt samhällsfråga, vår miljö. Seminariet är ca 3 timmar långt och kommer att hållas på Factory i Nacka Strand i Stockholm. Tanken är att det ska bli ett återkommande projekt, årligen med aktuella talare som har anknytning till vår tids stora miljöfrågor.

Al Gore vann Nobels fredspris 2007, och är den 45:e vice presidenten i USA samt författare till den bästsäljande boken ” En obekväm sanning”. Boken har även blivit en Oscarsbelönad film. Han har bidragit starkt till att föra upp klimathotet högt på den internationella politikens dagordning.

Andreas Carlgren är miljöminister sedan år 2006. Sverige är ordförande i EU 2009 och Andreas Carlgren kommer att leda Europas miljöministrar under FN:s klimatkonferens i Köpenhamn, då en ny klimatöverenskommelse mellan världens länder ska slutas.

Företag och privatpersoner är välkomna att köpa biljetter på Ticnet.

Seminariet anordnas av the Colour Company AB.

För ytterligare information kontakta:
Pressansvarig – Rossana Mariano
Telefon: +46 (8) 4414361