• This is Åre/

Åreprofiler bakom ny turismsatsning ”This is Åre” – nytt digitalt turistbolag med fokus på premium- och året-runt-turism i Åre

Report this content

Nu lanseras This is Åre, som är ett nytt digitalt turistbolag som erbjuder ett exklusivt urval av boende och aktiviteter i kombination med skräddarsydda upplevelsepaket och transporter. Bakom satsningen, som fokuserar på premium och året-runt-turism, står Janne Wärvik och entreprenören och finansmannen Lars Skarke, som varit verksamma i Åre i snart 30 år. Vd för This is Åre är Kevin Kirk, som tidigare bland annat var koncern-vd och initiativtagare bakom satsningen och utvecklingen av Funäsdalsberget och gondolbaneprojektet i Funäsdalen samt vd för Ramundberget.

– Åre är en fantastisk destination som ligger oss oerhört varmt om hjärtat. Med This is Åre vill vi underlätta för alla, svenska och utländska gäster som söker det lite mer exklusiva, som vill ha en lite högre kvalitet och servicenivå. Här ska man enkelt kunna boka exempelvis en semestervecka eller en ledningsgruppskonferens med extra ingredienser som privat kock, konferensservice, personlig säkerhet med mera, säger Lars Skarke, styrelseordförande i This is Åre, som på 80-talet var initiativtagaren bakom klassiska Belwobyn i Åre, då han också kom i kontakt Janne Wärvik, som sedan 1988 driver Åre Byservice.

Idén bakom This is Åre grundar sig i en 30-årig kärlek och nära relation till Åre där både Janne Wärvik och Lars Skarke genom åren sett till att världskända artister, idrottare, företagsledare och andra upplevt Åre på rätt sätt. Likt andra destinationer i Norden har dock Åre haft svårt att på allvar nå ut till den lite mer exklusiva nationella och internationella målgruppen, vars önskemål och krav på upplevelse är lite större.
– Här finns en stor målgrupp, både i Sverige och internationellt, som man historiskt haft svårt att nå och motivera att välja exempelvis Åre. Åre är oslagbart, både vinter och sommar. På This is Åre gör vi det enkelt att specialanpassa och paketera sin produkt och upplevelse utifrån egna önskemål. En digital concierge service som ska visa Åres breda utbud och locka hit ännu fler besökare, säger Kevin Kirk, vd på This is Åre, som sedan han tillträdde som vd för bolaget i somras varit med att utveckla affärsidén och erbjudandet.

www.thisisare.se kan man enkelt ta del av vad Åre kan erbjuda både sommar- och vintertid. Exklusivt boende, helikopter direkt från flygplatsen, hundspann på tisdag, egen kock i huset på onsdagskvällen och SPA plus restaurangbokning på torsdagskvällen…
– Tjänsten är nätbaserad men grundar sig i personlig service och stort förtroende. Ambitionen är att man tryggt ska kunna lägga ansvaret för en perfekt upplevelse med familjen, konferensen eller ledningsgruppen i händerna på oss. Vi har helt enkelt, tillsammans med samarbetspartners, skapat perfekta förutsättningar för en optimerad upplevelse här i Åre, säger Kevin Kirk.

This is Åre passar på att lansera sin tjänst i samband med första riktiga vinterhelgen i Åre när liftarna drar igång på allvar.
– Vi kommer kontinuerligt att utöka vårt erbjudande. Samtidigt har responsen hittills varit mycket positiv bland fastighetsägare och samarbetspartners. Vi har på kort tid skapat fantastiska förutsättningar. Trots att vi är nystartade har bokningar strömmat in och intresseförfrågningarna är över förväntan, säger Kevin Kirk.

För ytterligare information, kontakta:
Kevin Kirk, vd This is Åre, tfn. +46 (0)708 19 13 06, kevin@thisisare.com
Lars Skarke, styrelseordförande This is Åre, tfn. ‪+46 (0)730 25 73 04,
lars.skarke@qualitysales.se
Lars Sjögrell, pressansvarig This is Åre, tfn: + 46 (0)702 69 53 00, e-post: lars.sjogrell@perspective.se
www.thisisare.se

Taggar: