• This is Åre/

Ökat intresse för ”lyxturism” i Åre:This is Åre går mot rekordsäsong – nyårsveckan fullbokad sedan september

Report this content

This is Åre, som är en destinationsplattform för premiumboende och upplevelser i Åre, startar sin andra vintersäsong med rekord i bokningstakt. Exempelvis är nyårsveckan fullbokad sedan september.
 – Hittills har efterfrågan varit väldigt stor på våra större exklusiva objekt. Bokningarna kommer främst från utländska reseagenter som man aldrig har hört talas om. Och här sparas det verkligen inte på upplevelserna och ambitionerna, säger Kevin Kirk, vd på This is Åre.

Egen husfru, skidguide, tillgång till snöskotrar, privat transfer och egen kock under sin vecka i Åre är några exempel på vad som efterfrågas.
– Vi har startat försäsongen väldigt starkt med ökat antal bokningar och stort ökat intresse, inte minst från internationella gäster och företagskonferenser, säger Kevin Kirk.
Inför vintersäsongen har This is Åre, som var först ut med att på allvar paketera premiumboende och upplevelser i Åre, fler objekt för uthyrning, fler bäddar och fler och förfinade samarbeten med lokala aktörer och leverantörer.

Med en rekordtidig start på vintersäsongen i Åre, liftarna VM 8:an och Gondolen öppnade redan i mitten av november, pekar mycket mot rekordsäsong för både Åre och This is Åre. Efter en testsäsong (2018/2019), som visade att affärsidén höll, startar man nu upp den andra vintersäsongen.

– Nyårsveckan har varit fullbokad ett tag nu och sammantaget märker vi att intresset ökar för våra produkter och tjänster, vilket förstås är glädjande då det är ett kvitto på att Åre står sig väl i konkurrensen med Europas bästa skidorter, säger vd Kevin Kirk, som utvecklat konceptet tillsammans med grundarna och Åreprofilerna Lars Skarke och Janne Wärvik. När man nu går in i andra säsongen märker man också ökat intresse från både fastighetsägare och lokala samarbetspartners. Inför säsongen har man fler objekt än tidigare, cirka 40 stycken, med en bäddkapacitet på cirka 270 bäddar, och man har lyckats knyta avtal med några av Åres mest exklusiva fastigheter.

– Vår affärsidé och verksamhet har öppnat ett helt nytt segment här i Åre. Tack vare This is Åre så är några av de mesta exklusiva fastigheterna tillgängliga för gäster, något som gynnar hela destination Åre. Detta är fastigheter som tidigare var omöjliga att få hyra. Tack vare att vi tar ansvaret och förvaltar deras fastigheter på ett seriöst sätt så har fler fastighetsägare insett att det är lite slöseri att deras fantastiska hus och lägenheter står tomma, säger Kevin Kirk.

Idag finns allt från exklusiva 550-kvadratmeters hus med upp till 20 bäddar i bästa läge till mindre premiumlägenheter i centrala Åre. Objekt som innan This is Åre inte var tillgängliga att hyra. Och vill man bli hämtad på flygplatsen med helikopter så går detta att ordna. Egen kock på plats är heller inga problem.

– Det är klart att vår målgrupp är den som söker det lilla extra och det som vi erbjuder i Åre står sig väl jämfört med vad som erbjuds på världens mest exklusiva skidorter. Det senaste året har vi lagt stor kraft på att utveckla vårt erbjudande och destinationsplattformen thisisare.com i samarbete med Citybreak. Idag har vi en mycket modern och kundanpassad sajt där man har allt som man som gäst behöver. Det kombinerat med servicepersonal på plats och stor tillgänglighet när det behövs är en förklaring till att vi lyckats på så kort tid, säger Kevin Kirk.

För ytterligare information, kontakta:
Kevin Kirk, vd This is Åre, tfn. +46 (0)73 500 92 95, epost: kevin@thisisare.com
Lars Sjögrell, pressansvarig This is Åre, tfn: + 46 702-69 53 00, e-post: lars.sjogrell@perspective.se

www.thisisare.se

This is Åre är en digital destinationsplattform för premiumboende och upplevelser i Åre, kombinerat med paketering av mat, aktiviteter och transporter med mera. Idag har This is Åre cirka 40 stycken exklusiva objekt i Åre, med totalt cirka 270 bäddar. På thisisare.com kan man boka allt som behövs för en enastående upplevelse i Åre – allt från flyg- eller tågbiljetter, boende, liftkort till egen kock eller skotersafari… This is Åre startade 2017och bakom bolaget står Åreprofilerna Lars Skarke och Janne Wärvik.

Taggar: