Kommunike från extra bolagsstämma i THiS Less-is-more Group AB (publ)

Report this content

Extra bolagsstämman för THiS Less-is-more Group AB (publ) (“THiS” eller “Bolaget”) ägde rum idag den 21 december 2023 varvid aktieägarna fattade följande beslut.

För mer detaljerad information om innehållet i beslutet hänvisas till den fullständiga kallelsen till extra bolagsstämman. Kallelse till extra bolagsstämman finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.thisgroup.se.

Val av och arvode till ny revisor
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att välja Öhrlings Pricewaterhousecoopers AB till ny revisor. Det noterades att Lars Kylberg kommer vara huvudansvarig revisor. Stämman beslutade vidare, i enlighet med styrelsens förslag, att revisorsarvode ska erläggas mot löpande redovisning.

Beslut om fyllande av vakans i styrelsen
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att inte fylla den vakans i styrelsen som uppstått efter tidigare styrelseledamots avhopp.

Jacob Svensson
IR-ansvarig
ir@thisgroup.se

Om THiS Group

THiS Group är ett publikt investeringsbolag med intresse för företag som fokuserar på hälsa, välbefinnande och livsstil genom innovativa och hållbara produkter och tjänster. Bolaget erbjuder förvaltning av portfölj- och dotterbolag inom ramen för kommersialisering, kapitalisering och digitalisering. Målet är att förbättra marginalerna, öka konkurrenskraften mot målmarknaderna internationellt samt säkerställa en hållbar avkastning på investeringar för aktieägarna.